Chris_ Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Heisann! Hva skjer dersom jeg blir stoppet av politiet i en Toyota Supra med helbur, kjørestoler og 4-punkts belter, og ganske godt ribba interiør?? edit: Med prøveskilt(som du selv klistrer på).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 du skal få beskjed om å møte opp på nærmeste trafikkstasjon innen 3 uker el. Fullbur er ikke godkjent i gatebiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 ja, hvis man kjører "løps" biler på prøveskilt, mister man bare skilter eller blir man også straffa for det på noen måte? altså, da med fultbur, bøttestoler osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Snakker vi hvite skilter, røde papp skilter eller metal skilter??? Hvis det er hvite skilter sååå: Blir du vinka inn på teknisk der og da så kan du vell vinke hade til skiltene dine. Da jeg regner med den er litt mere enn "original" når du først har helbur og godt ribba interiør. Så da må du vise den original for å få skiltene tilbake. Du får også bot regner jeg med? Og spørs om bilen er tatt inn på untaksregel eller ikke. Men men, det er mye som suser rundt meg fortiden med alt fra 420rwhp opp til 700rwhp. Og det står original kw i vognkortet. Så ja, er jo ikke akk "pent" å bli grisestoppet med sånt oppsett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 med prøveskilt man kjøper da? sånne for 225 spenn eller hva det er.. blir man nekta og kjøpe slike skilt igjen da kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Heldigvis ikke hvite skilter.. hehe Røde klistremerker man får kjøpt Bor jo 40 minutter unna Rudskogen, så tenker på transport til og fra der da.. Har ikke henger selv, så det må jeg evt. leie hele helgen eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Vell, med røde papp skilt så kan du løse dem ut for frakt A-B eller for utstilling/show/treff... Men det er limeted edition på de mildt sagt. Noen sier 10 per år eller no, vet ikke. Men er ihvertfall ikke bare bare etterhvert. Er det en driftebil og du kommer til å drifte så er det bare å kjøpe seg en "supra" til = les hiace og henger og tut og kjør Du kommer til rase dit´n og dat´n og dekk trenger du, ekstra tanker med suppe om du kommer til å kjøre med e-85 osv osv osv... Hiace, verdens beste bil, OG du får pussa på driftekunskapene dine med den på vinter´n... Bare kaste clutch med fin vektfordeling 90%-10% hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Men det er vel fortsatt ikke så populært med helbur i de bilene, om jeg blir stoppet på veien eller? Tenkt tanken på HiAce og ja.. Mye hengervekt har den lov til å ha? Bare for å spore helt av her.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Tipper det kan gå greit, bare påpakk eller lignende, men tror nok det er risikobusiness. Bruken er ganske vagt definert: Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål: Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet) Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type) Kjøring i forbindelse med registrering Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen. Det er førerens ansvar at et kjøretøyet er i forsvarlig stand når det brukes med prøvekjennemerker. Står ikke at det kun er for registrerbare kjøretøy, så i utgangspunktet kan en jo trekke de konklusjoner at det må være lov å bruke på et kjøretøy som ikke lar seg registrere også - og skal en teste en løpsbil, så er det jo naturlig å ta en tur til Rudskogen for det.. men spørs nok helt hvem du møter, og du bør nok ikke ha passasjerer i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Enig, det er på kanten... Selvom jeg har selv kjørt og hatt en som mapper bilen på veien ved siden av ;( Da på røde papp skilter og med "prøvekjøring/eu kontroll" som grunn. (bilen var avskiltet atm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Ja, det er nok litt risky ja.. Blir såklart uten passasjer. Sender rett og slett en mail og hører hva de syns om det. Oppdaterer her når jeg får svar.. Takk for alle svar! (fortsatt bare å komme med svar om du har noen erfaringer såklart) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Det finnes ingen hjemmel i loven for at du ikke kan flytte din "bur-supra". Gunnar har lagt reglene greit ut. Skiltene kan brukes til flytting men du MÅ ha en forsvarlig bil. Da mener de bremser lys osv. Men at de lokale heltene kommer til å se skjevt på deg tviler jeg ikke på. Vær nøye med å angi stedene du skal kjøre og blir du tatt utenom denne tipper jeg uniformene ikke er sene om å rive av de rød. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 har ofte prøveskilt på banebilen ratter rundt i byen og alt, går fint det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Samme her med driftebilen min, fullbur og bøtteseter, ikke no stress Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 Godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå