mrroy76 Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Gratulere med dagen Bimmers folk. Jeg lurer veldig på en ting med bilen min. Jeg har merket en god del "svidd gummilukt" når jeg har vært ute og kjørt. Har kjørt diagnose på bilen og får ingen feilmeldinger. Kan det være lukt som kommer ved at partikkelfilteret blir renset? eller er filteret gåent? Bilen 320D E91 Mvh Roy
Tom K Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 Kan være en lekkasje mellom turboen og røret til intercooleren, det er det på min og det lukter helt jævlig, særlig når bilen står på tomgang med varmeapparatet på, merker du noe effekttap eller ujevn gange ?
mrroy76 Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Skrevet Mai 17, 2012 Kan være en lekkasje mellom turboen og røret til intercooleren, det er det på min og det lukter helt jævlig, særlig når bilen står på tomgang med varmeapparatet på, merker du noe effekttap eller ujevn gange ? Hmm, vanskelig og si dette med effekttap, bilen "virker" litt tregere enn når jeg kjøpte den, men det tror jeg er mere pga at jeg har blitt vant med bilen. Har muligens merket lit lugging i lave gir, ved veldig lite turtall. En slik lekkasje kan man se den?
Tom K Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 På min 525d ser man alu røret som går fra turboen , la bilen gå på tomgang og stikk hodet ned mot turboen og kjenn om det er der lukten kommer fra, på min bil så kunne man kjenne lekkasjen når man holdt hånda nede ved turboen, visstnok en halvtimes jobb å bytte denne tettningen.
mrroy76 Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Skrevet Mai 17, 2012 ok, skal sjekke det når det slutter å regne kjørte litt lengre tur idag, og merker litt svak lugging enkelte ganger ved påtrykk i 5 gir
Tom K Skrevet Mai 17, 2012 Skrevet Mai 17, 2012 min lugger litt rundt 2500 omdr uten belastning, ved fullt pådrag merker jeg ingen ting
CptApollo Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Jeg kjenner det samme, men jeg har en 320i bensiner. Kjenner litt svidd lukt når jeg parkerer. Dette kjennes både på innsiden og utsiden av bilen.
CptApollo Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Jeg kjenner det samme, men jeg har en 320i bensiner. Kjenner litt svidd lukt når jeg parkerer. Dette kjennes både på innsiden og utsiden av bilen. Ny toppdekselpakning fjernet lukten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå