Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har montert e36 tannstang i bilen min nå, men selvopprettinga blei veldig dårlig spesielt i lav fart. Tårnlager, bærekuler og rattakselkryss glir lett. Det som er litt merkelig er at når jeg rygger selvoppretter den veldig bra.

Det jeg da lurer på er om noen av hjulvinklene har blitt veldig feil, men er jo kun spissing som kan ha blitt noe forandrett. Målte mellom hjula før og etter jeg bytta tannstang så det er jo ikke kjempelangt unna riktig mål i vertfall.

Noen som har vært borti noe lignende?

Skrevet

casteren bestemmer selvoprettingen. Det at selvoprettingen går amok når du rygger, er normalt, spes når man har et kjøretøy uten servo. se om du får kjøpt justerbare foringer så du får justert casteren. Det beste ville vel vært å tatt en hjulstillingskontroll, så du vet hva de forskjellige vinklene er :-)

Skrevet

Jo skal nok få juster spissinga ordentlig, men er ei stund før jeg gidder da jeg skal senke bilen igjen også. Trodde bare ikke at spissinga skulle ha så mye med selvoppreting og gjøre, men heller castern som nevt over her. Castern skal jo ikke ha forandre seg noe heller.

Er litt skeptisk til om det kanskje er noe galt med tannstanga.

Skrevet
Jo skal nok få juster spissinga ordentlig, men er ei stund før jeg gidder da jeg skal senke bilen igjen også. Trodde bare ikke at spissinga skulle ha så mye med selvoppreting og gjøre, men heller castern som nevt over her. Castern skal jo ikke ha forandre seg noe heller.

Er litt skeptisk til om det kanskje er noe galt med tannstanga.

ehhh. hvis spissinga står feil, så vil jo selvopprettinga bli feil å, pga da står den ikke riktig i forhold til caster sin oppgave, mener nå jeg da

Skrevet

Skjønner hva du mener, bare ser for meg at spissinga skal være ganske langt ifra riktig før det vil merkes på selvoppretinga. Bare synsing fra min side da jeg ikke har testa før altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...