Gå til innhold

Noen som kan ta for seg en jobb i nærheten av Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som tar for seg jobb i nærheten av Oslo, jeg har en E39 523 96 modell som sliter med tikking. Har også en ekstra topp med alle deler liggende, og vil gjerne få ventilløfterne byttet. Og om det er noen som kan gjøre dette for en hyggelig pris er jeg veldig interessert. :)

Skrevet

Du bør endre topic, høres ut som du er på jakt etter arbeid selv.

Skrevet

Hvilken olje blir den kjørt på? Det KAN ha mye å si for tikking. Vertfall på m50..

Jeg personlig hadde ikke begynt å fikse toppen på motoren, med mindre den har store problemer. Er det "vanlig" tikking, så er ikke dette et stort problem. Men er det hard tikking, så kan det være værre det..

Jeg vil også påstå at det ikke er så veldig mangen som har nok kompetanse til å gjøre en toppjobb for andre, og i tillegg tar forholdsvis lite betalt for det. Så blir fort dyrt!

Skrevet

Ja, det skjønner jeg. Blir per dags dato brukt 10w-40 olje på M52 motoren min, men tidligere har den blitt kjørt med castrol 5w-40 uten noen forbedring av lyden. Jeg skjønner hva du tenker på, men trodde dette var en jobb en del kunne. Men tydeligvis ikke. :(

Skrevet
Ja, det skjønner jeg. Blir per dags dato brukt 10w-40 olje på M52 motoren min, men tidligere har den blitt kjørt med castrol 5w-40 uten noen forbedring av lyden. Jeg skjønner hva du tenker på, men trodde dette var en jobb en del kunne. Men tydeligvis ikke. :(

Hvilket merke olje kjører du på?

En kompis hadde en 520 med m50 motor. Han skulle bytte olje, og mente at olje var olje.. Så han bytta til Biltema sin fullsyntetsike, den måtte jo være mer en god nok!

Men motoren begynte å tikke voldsomt, rett etter oljeskiftet.. Så tok ikke mangen dagene, før han kjøpte skikkelig olje, som er beregnet på disse motorene.

Å bytte ventiler og løftere i en topp er egentlig ikke en veldig vanskelig jobb.. Men er noe mer krevende siden du har register-kjede (regner med toppen må av) Dette er en jobb jeg lett kunne gjort på min egen bil, men jeg kan det ikke godt nok til at jeg ville gjort det for en helt ukjent person, mot betaling.

Er nok mangen som kan det, men få som vil gjøre det for en hyggelig/fornuftig pris.. Er fort en ganske omfattende jobb!

Skrevet
kjører Gulf 10w-60 på identisk motor, all tikkinga er borte :)

Helt feil olje til den motoren vil ikke smøre godt nok,da er det bedre å kjøre med tikking for å unngå unødvendig slitasje,6eren trives best med 0-40 fullsyntetisk.

Skrevet
kjører Gulf 10w-60 på identisk motor, all tikkinga er borte :)

Helt feil olje til den motoren vil ikke smøre godt nok,da er det bedre å kjøre med tikking for å unngå unødvendig slitasje,6eren trives best med 0-40 fullsyntetisk.

Du mener det ja. Fin og holdbar smørefilm ved litt tyn med SAE40 har jeg hørt :)

Skrevet

Brukte Castrol før, og da hjalp det ikke noe særlig på tikkingen, og ved andre olje kjipt byttet jeg til biltema olje, og det er helt identisk lyd av en eller annen grunn. Takk for all hjelp og gode råd hittil. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...