bedmund Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Da er det vel på tide å lage seg en tråd om 7er vraket Bilen er en orginal 86' 732i med km.stand 168k. Den er dårlig utstyrt til 7er å være, ikke el.vindu takluke eller liknende. Planen er at det skal være skilt på denne til 20. juli da jeg blir 18 år. Det var en kammerat av meg (Haakjin) som kom over bilen. Det var en kjenning av hans far som eide bilen en eldre mann med mye penger som hadde hatt denne stående i en garasje i ca.15år. han hadde egentlig solgt denne en gang på 90tallet men hadde fått den i retur etter at den hadde blidt kolidert og div styr, å siden har den stått. Garasjen den sto i lå rimelig sentralt i kristiansund by bare 200 meter unna der haakjin bor, bilen sto med bakenden nesten ut på fortauet. Hadde selv gått forbi denne mange ganger å sett at det var noe stort som ikke helt fikk plass inne i garasjen men aldri brydd meg nok til å se inn det som møtte oss nor vi dro får å se på den var en mosehaug av en 7serie med knuste baklykter, rassert bakfanger, nedtrykkt tak, knust frontrute, en stor bulk på venstre bakdør, knust lillevindu på v.b. baki bilen fant vi vepsebol fult av gamle klær å en million tomme vinflasker å bare møkk. inni så bilen heeeeelt forjævlig ut FULLT av muggel og katt-drit. Men i det vi åpnet panseret var det som å dra 26 år tilbake i tid da det så helt nytt ut. bydde 2000kr for bilen å fikk den for det vi prøvde å starte bilen med en gang vi ankom verkstedet. vi viste egentlig at vi måtte skifte bensin for at denne skulle starte men vi prøvde likevel, uten hell. etter at vi hadde skiftet bensin fyra den men den døde igjen med en gang. dette gjenntok seg gang på gang. da prøvde jeg å skifte dyser å som jeg mistenkte var det de som var feilen Ting som jeg har gjort/fikset: Rette ut taket etter beste evne rense alt intreør Farge intreør svart fikse bremser ny frontrute ny bakfanger nye lykter nytt check-panel andre stoler stramme brekk stramme styre snekke Planer: - Få den gjennom EU - Trekke om dørtrekk - Skaffe bakseter da de gamle var kast - Kappe fjærer - Sjikkelige felger - Turbo, blir skrot turbo på org motor, har manifold og turbo for hånda - Manuell, har alt som skal til untatt kasse, clutch og svinghjul. - bbs fanger skrik ut vist noen har - Preface frontstykke da dette er mye tøffere, skrik ut vist noen har - Annet Ratt sik sto den bortgjemt i 15 år taket rettet ut etter beste evne. bildet lyver litt, ser ikke så bra ut i virkeligheten :/ lykt-viskere har den vertfall kanalene ser bra ut innerskjærmer, har ikke funnet nor rust av betydning på bilen enda bulk på kanalen bulk på døra bulk på tanklokk litt rust fanger av liten moped 188 diff bagasjerom etter rensing å rydding Så noen nye (brukte) deler, Stor takk til ///Mordi frontrute med streamer baklykter bakfanger check-panel lille-ruta v.b. ferdig montert Prosjekt vips så var frontruta inn måtte modifisere understellet til m-tech stolene mine for å få de til å passe. de var de eneste stolene jeg hadde da de var gamle var kast. syns ikke m-tech stoler passer i en 7er så skrik ut om noen har org stoler begynt med montering av det ferdig fargede inriøret : ikke galt for en 26 år gammel bil slik den står nå. mangler bare servoreim før og en vacuum slange før prøvetur Beklager dålige bilder men har bare mobilkamera.... er ikke verdens stødigste på handa heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Gratulerer med riktig serie av BMW. Starter og går den? Åssen er bremser osv? Skal du godkjenne med turbokit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bedmund Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 Gratulerer med riktig serie av BMW. Starter og går den? Åssen er bremser osv?Skal du godkjenne med turbokit? måtte til med andre dyser og ny bensin før den starta, men da starta den tvert! orginale bremser foreløpig. har ingen planer om å godkjenne enda, men tar det som det kommer må fikse det andre og få bilen EU-ok før jeg kan begynne med noe turboprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Her har du mye å henge fingrene i ser jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bedmund Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2012 Her har du mye å henge fingrene i ser jeg! joda, men ikke uoverkommelig mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Det er da ikke så gærnt dette da Moe? Syns var veldig heldig mtp rustmessig hvertfall, som er den største fienden for alle E23 eiere Blir bra dette Nils, fortsett med updates, se til å skaff deg ett bedre kamera da ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwp0wer Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 bli bra ta nils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 18, 2012 Share Skrevet Mai 18, 2012 Det er da ikke så gærnt dette da Moe? Syns var veldig heldig mtp rustmessig hvertfall, som er den største fienden for alle E23 eiere Blir bra dette Nils, fortsett med updates, se til å skaff deg ett bedre kamera da ;p Hehe, mente det ikke negativt. At det er endel arbeid med denne er det ikke tvil om og det er bare bra at noen påtar seg jobben. Den ser ikke så ille ut mtp rust nei, men den verste rusten ser man ikke før man demonterer. Vi får bare krysse fingrene for at den ser like hel ut på de skjulte stedene som på de synlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå