LiveFree Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Jeg skulle ta av støtdemperen foran i går, men det var ikke lett uten å demontere hele bilen, så jeg ga opp.. Noen som har tips til å få tatt ut støtdemperen? Demperbeinet er så langt at vi ikke fikk slått den ut av kloa til navet og bremseopphenget. Men vi løsnet ikke noen av foringene, bare bolten til demperen nede og reguleringsstaget (om det er det den kalles)
OLEZZ Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 -Du tar av lenkearmen (det tynne staget som går inn på demperen) -Deretter tar du de 3 mutterene i motorrommet -Så tar du av den gjennomgående bolten på demperen -Etter dette må du få demperen på utsiden av hjulbuen ved hjelp av et spett eller lignende. Det er tight, men det går. -Når denne er på utsiden slår du en meisel i sporet til demperen, så vrikker du den lett ut.
LiveFree Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Skrevet Mai 19, 2012 -Du tar av lenkearmen (det tynne staget som går inn på demperen)-Deretter tar du de 3 mutterene i motorrommet -Så tar du av den gjennomgående bolten på demperen -Etter dette må du få demperen på utsiden av hjulbuen ved hjelp av et spett eller lignende. Det er tight, men det går. -Når denne er på utsiden slår du en meisel i sporet til demperen, så vrikker du den lett ut. Takk for tips, prøvde på dette i går, men vi fikk ikke toppen av demperen på utsiden av hjulbuen. Klarte ikke få den langt nok ned med spett. Får prøve på nytt i kveld. Jeg trenger nok ikke å ta ut hele demperen, skal bare sette på senkeskåler på toppen, i stedet for de som sitter der i dag. Du tenkte på å ta demperen ut på toppen først ikkesant, mens den henger fast i bunn? Det vil jo holde til det jeg skal
Ivanrogov Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Ta med deg en kompis, ellers kan hjulbuen din fort få seg en knekk! Har skiftet på E46 + E60 + E92, så regner med det er det samme på din bil, det er trangt, men det går!
OLEZZ Skrevet Mai 19, 2012 Skrevet Mai 19, 2012 Ja, det er akkurat samme prinsippet på de bilene også. Det går ann å få demperen på utsiden hvis man tar av lenkearm og løsner på toppen. Man må bare presse rimelig hardt ned med spett.
LiveFree Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Skrevet Mai 20, 2012 Takk for svar! Dette gikk fint! Når jeg skulle ta den andre siden etter å vite hvordan jeg skulle gjøre dette, tok det bare 30 min, demontering og montering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå