rongjerd Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 hei.. er ny på forumet og har ikke funnet noen svar så poster et nytt emne.. Har en x5 e53 2003 mod som jeg nettop kjøpte, den er levert orginalt med krok.. Det som er feil er at det ikke er strøm i kontakten på kroken.... Ingen strøm altså.. har forstått det slik at der skal være sikring og rele til dette men finner dem ikke.. Releet ligger ikke ved batteriet siden den er orginalt montert sa dem på bmw.. Er det noen som har noe ide og kan hjelpe meg??
Jørgen Lie Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Lag en litt bedre overskrift på problemet slik at de som ser på topicer ser hva det gjelder
oleo Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 I bagasjerommet, under platene på høyre side skrur du ut plastdekslet helt i bakkant. Under dette finner du kontakten som går ut til hengerfestet. Denne kontakten kan bli temmelig irret. Dette kan være årsaken.
rongjerd Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 endret emne, tak for svar.. Har hatt oppe baki dær men er ingen kontakt som går til dette.. er en løs kontakt som brukes hvis man ettermonterer krok, men ledningene gå direkte opp til høyre der sikringene er.. Har prøvd å finne ut hvordan sikring som er til kroken men finner det ikke ut.. dårlig oversikt for å si det slik..
oleo Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Hørtes merkelig ut. Min er originalmontert og her går dette via koplingen. Hvis du har en annen type er jeg fristet til å tro at du sitter med et uoriginalt hengerfeste. Og i så fall må du nesten følge ledningene. Hvis du ikke har strøm til noenting så kan du ha en fellesnevner... Jording. Det er jo ikke en enslig sikring til alt av spenning for hengeren. Så normalt sett burde du hatt strøm til noen av pinnene. Hvordan måler du spenningen... altså, hvor henter du jord-referansen?
oleo Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Fant igjen bildene mine i en gammel tråd Grønn pil viser hvor kontakten står.. (bak dekselet)
rongjerd Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 takk for innspill.. har prøvd å se kjenne etter men finner ingen kontakt. ledningenen kommer inn dær og går opp til høyre... får bare vente.. skal inn på verksted på fredag så får dem fikse det.. men takk for svar.. Slik ser det ut der ledningene kommer inn.. kontakten er ikke brukt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå