Gå til innhold

4-5 av 6 sylindre funker, BMW 525DAT E39 2002

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

På langtur i går begynte bilen å fuske, og det ble ganske mye vibrasjoner i motoren. Så ut til å holde fint på litt forskjellige turtall, men akselerasjon osv var veldig rykkete - samt lite effekt. Da jeg omsider turte å stoppe (da jeg kjørte inn i gården, 10 mil etter at symptomene oppsto, hadde unger og kjerring i bilen:) så hørte jeg ganske klart at det ikke var alle sylindrene som var med. Virker som om alle sammen kommer med på litt forskjellige turtall, men tomgang er garantert ikke alle med.

Er det like greit å bare hive den inn på verksted, eller er dette noe kjent/enkelt problem?

Mvh

Geir-Otto

Skrevet

Det eneste en diesel trenger for å tenne er fuel. Det at den er ok på enkelte turtall er nok at du unngår resonans på enkelte turtall.

Sjekk fuelsystem og motorfester.

Skrevet

Motorfester?

Tenkte jeg skulle skru av manifoilen først for å sjekke om alle swirlflapsene er på plass. Hvis en av dem er gått ned igjennom er det vel bare å kassere bilen omtrent?

Skrevet

ja tenkte no at om det rister fælt så kan du ha brekt ett motorfeste, men det rimer jo ikke med nedsatt effekt da (om ikke den går over i nødprogram). krysser fingra for at alle swirlflaps er der de skal være.

(har selv blanking plates i bestilling)

Skrevet

Åh, sånn sett ja. Nei, det vibrerer ekstra siden den ikke sviver som den skal på minst 1 sylinder :)

Skrevet

Ser ut som det er kontaktfeil på den ene dysa, rikset litt på kablene under topplokket i går, og da gikk den fint helt frem til i dag morges igjen. Får vel sette den inn på et verksted for sjekk...

• 2 weeks later...
Skrevet

Var vaklefeil på kabelen til dyse #4, så ble byttet ut med nytt kabelstykke. Alt i orden igjen nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...