Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en e34 m5025 som ikke vil starte lenger. Har ikke merket noe problem med start før, men de siste dagene så var den veldig tungstartet. Men nå starter den ikke i det hele tatt.

Sjekket oppi plugghullene og der var det mye olje, skrudde ut pluggene og tørket, da startet den igjen fint, det gjorde den resten av dagen også. Men plugghullene var fulle av olje igjen dagen etterpå og bilen ville ikke starte.

Har nå byttet toppdekselpakning og pluggene, så det er helt tørt oppi der. tok også å tørket vekk oljen fra coilene (de delene som stikker ned til pluggene). Men bilen nekter å starte! tok ut pluggene for å sjekke etter gnist og det skjedde ingenting, testet på tre av coilene uten at noe skjedde. Alle coilene kan vel ikke ha blitt ødelagt samtidig?

Noen som vet hva problemet er? bilen gikk helt fint før den plutselig ikke ville starte...

Skrevet

Ingen? :( bare si ifra hvis jeg skal forklare litt tydeligere eller noe sånt?

Har søkt en del rundt og lurer litt på om det kan være veiv eller kamakselsensor? Er det sånn at def veivakselsensor hindrer både gnist og bensin?

leste noe om at hvis det ikke var gnist og ikke bensin"fukt" på pluggene etter startforsøk så kan det være veivakselsensor?

Men da ville jeg vel merket noe før den gikk istykker? bilen var litt ujevn på tomgang, men det var svært lite.

kjøpte pluggene på biltema, kan det være feil avstand der gnisten skal komme? oppga bilnr når jeg kjøpte de, så skal vel egentlig være riktig?

Skrevet

Ingen som har peiling i det heletatt? bilen gikk helt fint, men ville plutselig ikke starte? sjekket pluggene nå etter jeg har prøvd å starte den, og det lukter bensin av de. er bare gnist jeg mangler...

noen som forresten vet hvordan jeg får målt volt på coilene?

Alt av svar mottas med glede!! Begynner å haste litt å få den igang igjen nå, kollektivtransport er virkelig et helvete...

Skrevet

Bor dessverre i Bergen. Men går det ann å evt åpne hjernen for å lokalisere feilen? ser man at noe er svidd eller om det lukter svidd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...