740Leinan Skrevet Mai 22, 2012 Skrevet Mai 22, 2012 Akkurat kjøpt meg en E38 740i 4l V8. Hvilken motorolje egner seg BEST på denne motoren?
John Kr Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 For å finne ut av dette så kan det være litt lurt å se i egen instruksjonsbok, der vil du finne det du trenger, men jeg kan hjelpe deg med å si at BMW anbefaler Castrol for alle sine biler. Dersom du går inn på Castrol sine sider og se på hvilken olje de anbefaler til din bil / motor så dukker det opp EDGE / SLX Pro BMW LL04 0W-30. Før du eventuelt bytter til denne oljen så har jeg villet sjekket opp hvilken olje som har vært brukt tidligere på denne motoren og fortsatte med denne, noen ganger så er det ikke fornuftig å bytte oljemerker og kvalitet. Når det er sagt så finnes det andre merker også som er like bra som Castrol, som f.eks Mobil 1, Valvoline osv. Dette må du nesten finne litt ut av selv.
kevin1982 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587 skriv inn skilt nr på bilen din. så forteller Castrol hvilken olje du skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå