Ev1 Skrevet Mai 22, 2012 Skrevet Mai 22, 2012 Allright, da er toppen av og jeg ser hvor lekkasjen i toppakningen har vært. Greit å finne feil der når jeg først har tatt den av. Men spørsmål. Hvordan får jeg det klinisk reint der. Har bremserens og startgass. Har lest at dette vasker godt. Noen andre tips. Finnes det noen form for kost eller skrape man kan bruke, eller er det bare fille og spray. Spørsmål to. Viskositetsvifta mi er ikke som andre vifter tror jeg. Den er utrolig hard og snurre rundt på i kald tilstand, og den starter og gå på kald motor. Men så, etter kanskje 50 omdreininger (for hånd) så blir den løsere og løsere og vil kanskje snurre 3-5 omdreininger etter å ha gitt den håndkraft. Holder fast i bolten i bakkant. Er den defekt eller er det slik den skal være. Har ikke fått tatt "avispapirtesten" som ligger på youtube, ettersom motoren er demontert.
kje Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Du kan eksempelvis benytte et nytt og skarpt Stanley knivblad og skrape forsiktig av deler av den gamle pakninga. Plukk selvfølgelig opp deler som faller ned i motoren før du skrur alt på plass igjen. Gå over med tynner/bremserens til slutt for å få det virkelig rent...
evi Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Malingsskrape virket bra. Bladet fjører en del og du kan holde den i litt vinkel, så ike så lett å skade noe:)
LarsBMW Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Luftdrevet slipemaskin med aluslipepad. Da blir det helt strøkent og gÅr fort.
Ev1 Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Skrevet Mai 23, 2012 Takk for gode råd. Fått vekk nesten alt. Gått over med fingeren og kjent etter ujevnheter, og det er ikke noe. Men har ikke renset bolthullene i blokka, og satt på pakning og lokket. Går det an og rense det reint med piperensere og ei fille når lokket står på? Får renseren ned i hullet, men tenkte at kanskje det vil komme litt olje i overgang pakning/blokk når jeg trekker piperenseren ut igjen. Har dette noe og si, eller vil trykket når jeg strammer til boltene gjøre det helt tett. Alternativet er å løfte lokket av, men det er jæ.... tungt, og vanskelig å sentrere og treffe perfekt, så det kan gå utover pakningen..
kje Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Jeg var aldri nede i bolthullene å gnikket da jeg gjorde dette selv. Stram til boltene etter anvisning så vil nok dette bli helt topp
evi Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Renses ikke bolthullene kan det ligger igjen olje fra du tok av toppen, og når det blir trykket ned av bolten og varmet til 90 grader blir det ett trykk som kan få blokka til å sprekke. Trykkluft med en fille over er fint, trenger ikke være helt 100% rent men burde være så og si. Husk å olje gjengene på bolten før du drar til med moment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå