fjellmo Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Sikkert noen som kan hjelpe meg med dette. Var innom BAVARIA i dag for jeg har en ukjent lyd i girkassa, mener jeg da. Gubben der sa at det hørtes ut som om konvertern var feilplassert, på vei til å ryke eller rett og slett ikke stramt nok festet.(Etterstramme) Greit nok, men det jeg lurer på, er om det lar seg fikse, eller om det lønner seg å kjøpe en ny brukt girkasse? Og om man får kjøpt konvertere løst? Føler meg som en dått, men jeg har faktisk ikke peiling på girkasser. Håper noen har peil å veileder meg litt på veien. Holla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje79 Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 At den ikke er stramt nok festet sjekker du selv om det er samme opplegg på din kasse som på min. I forkant av kassa der kasse og motor går sammen er det en tynn metallplate, på den skal det være et innspeksjonshull på høyre side. Dette hullet er plugget med en oval plugg av gummi og er ment for kunne komme til for å adskille converter fra svinghjulet. Fjern pluggen å sjekk med 17mm eller 19mm kopp om converter boltene sitter (3stk). For å dreie converter slik at hver bolt kommer til syne i hullet så må motor dreies, så en kompis er greit å ha med seg. Hvis det skulle vise seg at en bolt har løsnet og falt ut så løses det med en magnetstang via samme hullet, litt fomling i blinde så har du den. Eller du kan fjerne "rista" som sitter i bunn helt i framkant på kassa og lirke den ut der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 27, 2012 Share Skrevet Mai 27, 2012 Om converteren er feilplassert, så går det ikke lang tid før det skjer noe. Enten går oljepumpa eller så får ikke kassa oljetrykk. Converteren sitter på en spesiell måte, inni noen hakk. Om disse sitter litt feil, kan du ødelegge oljepumpa i kassa med engang. Dvs. at du kan ikke kjøre mange mange mil med converteren sånn etter at den har blitt satt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjellmo Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 takk for tips å råd, da skal jeg forsøke det som dere beskriver her. så får jeg håpe at det går i orden. holla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå