Krisfje Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Hei, ny her på forumet. Skal kjøpe meg en 05/06 mod 1-serie nå, og er det noe spesielt jeg skal se etter? Mtp. Olje, hvilken olje burde forrige eier ha brukt/ ikke brukt? Blir en 116i, takk for svar jeg har aldri eid BMW før Prøvde en 118d tysk mod igår, eid av nær familie, den var kjempefin Men må kjøpe 116i med mitt budsjett Jeg er på www.detailersclub.no også med samme navn
T. Thøgersen Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Siden det er bensinutgaven du er ute etter, bør det sjekkes at kjedestrammeren er byttet, det har visstnok vært en del problemer med disse. Ellers er det generalt lite feil med E87. Jeg har hatt min i litt over 2 år nå, og den har vært problemfri bortsett fra at jeg byttet begge indre styrekulene rett etter jeg kjøpte den. Ellers har jeg bare byttet olje og filter, fulgt servicer og byttet bremser, som man jo etterhvert må på en hvilken som helst bil. Ellers så er det jo fordel hvis serviceheftet er fulgt, og hvis bilen du skal se på virker tatt vare på og ikke er helt ihjelkjørt, får du en lettkjørt og morsom bil, spesielt med M-pakke. Det tyske bladet AutoMotor&Sport hadde en 130i som testbil i ett år, og de kjørte faktisk 100000km uten noen som helst mekanisk feil. Det var første gang det hadde skjedd med en bil de hadde testet, hvis jeg ikke husker helt feil.
Krisfje Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 Supert Er helsyntetisk, longlife, eller delsyntetisk olje å foretrekke? Hva koster kjedestrammer? Blir nok en NAF test før kjøp, selv om den ble eu godkjent for 2 uker siden
T. Thøgersen Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Supert Er helsyntetisk, longlife, eller delsyntetisk olje å foretrekke? Hva koster kjedestrammer? Blir nok en NAF test før kjøp, selv om den ble eu godkjent for 2 uker siden Er ikke sikker på hvilken olje som er riktig for bensinmotorene, både det og pris på kjedestrammer får noen bedre kvalifiserte svare på.
ehrnst Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Kjedestrammer skal være byttet på aksjon fra bmw. Er det ikke det kjøp en annen bil. Jeg ringte bare verkstedet som hadde hatt andre servicer å fikk vite den var byttet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå