Gå til innhold

E30 med e36 forstilling - hvordan få bedre vinkler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kjørt e30 med e36 coilovers, e36 3.2 bærearmer, uniballs istede for foring på bærearm fra muzzi motorsport, justerbare topplager, og e36 tannstang et par år. MEN jeg har "bare" nav fra e36 328. Har et problem slik der er nå, å det er at dekket tar bittelitt inni ramme/hjulhus. Kan noen fortelle meg litt hva som burde endres/byttes, for å få mer utslag og vinkler, uten å ødelegge altfor mye av komforen?

Skrevet

Space ut går ikke med tanke på skjermen, og heller ikke mye forandring på innpress eller, ikke før eventuelle endring av vinkler

Skrevet

Kan du ikke valse skjermene da? Uten å se bilder osv. er det litt vanskelig å gi noen konkrete svar, men du må nesten vurdere hvilke endringer som burde gjøres for å få vinklene til å bli som du vil.

Er det slik å forstå at det er ved fullt rattutslag dekkene subber? i tilfelle er det "bumpsteer" du står ovenfor. Det løses lett ved å legge inn noen rørbiter rundt tannstangen på innsiden av indre styreledd, slik at du begrenser rattutslaget litt.

Ellers selges det kit for å få endret hjulgeometri, men de fleste koster ca 7-8000kr for paret. Da med nye sterkere custom bærearmer, tilpassede styrestag osv. Jeg husker ikke navnet på noen slike nå.

Evt kan du jo heve bilen litt for å kunne space hjula, og samtidig gå klar av ytterskjermene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...