BMW-MB Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Tåler s50b32 motorene turbo med lavt ladetrykk og alt i motor originalt, eller må det gjøres forandringer og forsterkninger i motor for at den skal tåle litt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Tåler s50b32 motorene turbo med lavt ladetrykk og alt i motor originalt, eller må det gjøres forandringer og forsterkninger i motor for at den skal tåle litt ? Mange sier at rådene kneler tidlig på disse motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-MB Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2012 ok, men tror du det vil skje med 0,5 i trykk, det er nesten ingenting.... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Utklipp fra viewtopic.php?f=1&t=180642 S50(b30) Det er ikke mange som bygger "budsjett" bygg på disse. Jeg tar utganspunkt i s50b30 da denne er mest brukt til turbo. Budsjettbygg på denne er ikke så bra, altså skal man bruke en helt standar s50b30 kan man ikke lade mye. Stemplene er svakheten her. Flere tilfleller der stempelet har delt seg. S50 så kan man bruke kittene som er beregnet for M50. Manifoldene passer på begge motorer. Snik bygg: Turbochip (veldig viktig på denne, da denne motor har veldig høy tenning. Dyser (større til ønsket antall hk) Turbokitt det som passer ditt bruk. Max 0.4 bar i ladetrykk (noen har mere, men jeg vil ikke anbefale noen mere) Ca effekt 400hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Ikke lad noe som helst på orginal S50 er mitt råd. Både stempler og råder er ekstremt marginaliserte i forhold til de andre motorene til BMW. De er laget for maks respons og turtall. I verste fall legg på en 3.5mm pakning og prøv forsiktig. Men når det raser så er som regel hele motoren skrot. Du kan hente mer ut av en orginal M50B25 med turbo på orginal innmat med E85 enn du kan med S50B30 turbo. Om du på død og liv vil ha S motor turbo til en billig penge så kan du investere i S54, de holder endel bedre på orginal innmat 500-550 er ansett safe med en bra mapp. Men med orginaldeler er ingenting sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 De er mere glad i kompressor. www.jawsmotorsport.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå