Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hørt at en kan få samme effekt som en 525 av en 523 ved å bytte innsug?!

Noen som vet om dette stemmer og evt. hvordan man gjør det? Hvilket innsug etc.

Skrevet

Du har M52, ikke M50.

M52B25 er strupa ned i innsug. Men det sies at den har flere hk enn hva som er oppgitt i papirene. Noen mener den er levert med rundt 185hk

Skrevet

Akkuratt ja! Jeg har M52B25 som er strupet ned til 170hk, men kan være det er mer. Så om jeg bytter fra M52 til M50 har jeg rundt 190hk? Er det noen dilemmaer med og bytte? Eller går den akkuratt like fint slik den er nå bar med mer futt i? :)

combatkit, du mener bytte fra M52 til M50, ikke omvendt? :-)

Skrevet

ja, ta innsug FRA m50 :P

er jo ikke BARE å bytte innsug, er noe greier som må kappes ut og plastsveises på innsuget, eller kjøpe ombyggingskit på ebay.

og når man først er i gang med innsug, så slenger man i en chip og.

Skrevet

Det må justeres litt på fuel railen, servotanken må skyves litt vekk og enten må man ha adapter til spjeld osv ellers kutte ut, bytte om og plastsveise :)

Motorstyringen bør også chippes med det samme.

Om du er interessert så kjenner jeg til en her på forumet som har et M50B25 innsug til salgs :)

Skrevet

Det blir altså noen lapper for å få dette gjort. Har allerede lagt ut rundt 20k på bilen siden i fjord. Å nå er den snart rundet 210 000km, så vet ikke hvor mye mer jeg vil bale med og å få den mer oppegående :)

Men tusen takk for svar! Greit og vite om jeg evt. ender opp med en E39 med mindre km stand om en liten stund! :)

Skrevet

Men er det egentlig verdt det?

Mister man ikke drag enten i bunn eller topp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...