Balleks Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Hei! Har hørt at en kan få samme effekt som en 525 av en 523 ved å bytte innsug?! Noen som vet om dette stemmer og evt. hvordan man gjør det? Hvilket innsug etc.
Balleks Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Er dette en enkel jobb? Trodde forresten jeg hadde M50B25 innsug siden motoren min heter det? Eller er jeg helt på bærtur nå?
T.H.O Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Du har M52, ikke M50. M52B25 er strupa ned i innsug. Men det sies at den har flere hk enn hva som er oppgitt i papirene. Noen mener den er levert med rundt 185hk
D.Toft Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 e39 523 har b25 motor.. men ja, bytte innsug fra m50b25 eller slepp nedi b28 veiv
Balleks Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Akkuratt ja! Jeg har M52B25 som er strupet ned til 170hk, men kan være det er mer. Så om jeg bytter fra M52 til M50 har jeg rundt 190hk? Er det noen dilemmaer med og bytte? Eller går den akkuratt like fint slik den er nå bar med mer futt i? combatkit, du mener bytte fra M52 til M50, ikke omvendt?
D.Toft Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 ja, ta innsug FRA m50 er jo ikke BARE å bytte innsug, er noe greier som må kappes ut og plastsveises på innsuget, eller kjøpe ombyggingskit på ebay. og når man først er i gang med innsug, så slenger man i en chip og.
D.Toft Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 http://www.ebay.com/itm/M50-Manifold-Co ... 46&vxp=mtr
camxer Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Det må justeres litt på fuel railen, servotanken må skyves litt vekk og enten må man ha adapter til spjeld osv ellers kutte ut, bytte om og plastsveise Motorstyringen bør også chippes med det samme. Om du er interessert så kjenner jeg til en her på forumet som har et M50B25 innsug til salgs
Balleks Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 Det blir altså noen lapper for å få dette gjort. Har allerede lagt ut rundt 20k på bilen siden i fjord. Å nå er den snart rundet 210 000km, så vet ikke hvor mye mer jeg vil bale med og å få den mer oppegående Men tusen takk for svar! Greit og vite om jeg evt. ender opp med en E39 med mindre km stand om en liten stund!
Hawkon88 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Du mister muligheten for antispinn ved å bytte til m50 innsug.
fredrikE39 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Jeg har m50 innsug og antispinn;-) har ikke noe og si med innsuget.
T.H.O Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Men er det egentlig verdt det? Mister man ikke drag enten i bunn eller topp?
Kjell Z3 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Jo, ved å bytte innsug får man mer hk men mindre dreiemoment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå