kristoffer skutle Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Noen som har erfaringer med eller uten servo på e30. Bilen skal brukes til drifting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 IKKE tenk på og ikke ha servo. ( ja, jeg vet det ikke sto servo på gamle bilen til Fredric ! Men det var før han skjønte hvordan man fikk bra sving med servo på E30 ) 1. Servo tannstanga har mindre runder. 2. Man har en del å holde styr på, når man kjører drifting, og da er det kjekt at man ikke blir sliten av å ratte tungt. Blir nok sliten av bil med servo også. 3. Man blir bedre til å kjøre med servo. Man merker det ikke så godt om man har bil uten, men prøv en bil med en stund å sett deg i en med 4 runder ( org E30) og ikke servo. Da fikk jeg en aha opplevelse Så sett på servo tannstang fra E36 eller E46. Helst fra 3.0 M3 E36 eller Z3 ikke M. Men funker knall med vanlig E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 29, 2012 Share Skrevet Mai 29, 2012 Jeg gikk fra uten til standard e30 servo. Kjører ikke drifting, men ble en helt annen bil å sladde med. Misstenker selvopprettinga ble bedre og. Kan godt hende gamle var ødelagt da. Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 er flere som bruker e36 tannstang men ikke kobler på pumpa får bedre selvoppretting Men har aldri prøvd, har e36 tannstang på min banebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Jeg kjører vanlig e36 servotannstang på min, men har ikke servoen tilkoblet. Ryktene sier at orginal e30 servopumpe ikke klarer å føde nok ved kjappe kontrasvinger på e36tannstangen til å henge med. Reelt sett, gikk antall runder lock to lock ned ca 0,5 omdreininger. Da med hjulene spacet ut fra bilen, og tilpasset bumpsteer for maksimalt rattutslag (dekkene subber akkurat i karosseribeskyttelsen) Den største forsjellen var egentlig at bilen svinger MYE mer. Til daglig kjøring merker ikke jeg så mye til det. Sammen med excentriske foringer til bærearmene som hjelper voldsomt på selvopprettingen, så syns ikke jeg rattingen er noe problem uten servo. Men nå drifter ikke jeg mer enn i noen rundkjøringer og parkeringsplasser i ny og ne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Jeg synes e30en blir mer ustabil med servo, men kontant uten. så jeg kjører helst uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffer skutle Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 ok, takker for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå