Gå til innhold

Servo eller uten servo?

Anbefalte innlegg

IKKE tenk på og ikke ha servo. ( ja, jeg vet det ikke sto servo på gamle bilen til Fredric ! Men det var før han skjønte hvordan man fikk bra sving med servo på E30 )

1. Servo tannstanga har mindre runder.

2. Man har en del å holde styr på, når man kjører drifting, og da er det kjekt at man ikke blir sliten av å ratte tungt. Blir nok sliten av bil med servo også.

3. Man blir bedre til å kjøre med servo.

Man merker det ikke så godt om man har bil uten, men prøv en bil med en stund å sett deg i en med 4 runder ( org E30) og ikke servo. Da fikk jeg en aha opplevelse :shock:

Så sett på servo tannstang fra E36 eller E46. Helst fra 3.0 M3 E36 eller Z3 ikke M. Men funker knall med vanlig E36 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra uten til standard e30 servo. Kjører ikke drifting, men ble en helt annen bil å sladde med.

Misstenker selvopprettinga ble bedre og. Kan godt hende gamle var ødelagt da.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører vanlig e36 servotannstang på min, men har ikke servoen tilkoblet. Ryktene sier at orginal e30 servopumpe ikke klarer å føde nok ved kjappe kontrasvinger på e36tannstangen til å henge med.

Reelt sett, gikk antall runder lock to lock ned ca 0,5 omdreininger. Da med hjulene spacet ut fra bilen, og tilpasset bumpsteer for maksimalt rattutslag (dekkene subber akkurat i karosseribeskyttelsen) Den største forsjellen var egentlig at bilen svinger MYE mer. Til daglig kjøring merker ikke jeg så mye til det.

Sammen med excentriske foringer til bærearmene som hjelper voldsomt på selvopprettingen, så syns ikke jeg rattingen er noe problem uten servo. Men nå drifter ikke jeg mer enn i noen rundkjøringer og parkeringsplasser i ny og ne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...