Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei getrag 265-kasse med to motronic sensorer. Er disse mulig å bruke på en eller annen datasprut. Har undersøkt VEMS og MEGA/Microsquirt, men finner ikke noen entydige svar. Hadde da tenkt å bruke den ene sensoren på tannkransen og den andre som er på TDC. Alle snakker om svinghjul med 60-2, men jeg har ikke et slikt et.

Burde da være mulig å bruke dette da TDC bestemmer når 1. sylinder er på topp og tannkransen sier noe om hvor langt unna vi er? Ser at det kan bli et problem med å finne ut hvilken takt vi er i, men skjønner ikke helt hvordan dette bestemmes i en 60-2 konfigurasjon. Eller er dette bare mulig når man bruker Wasted spark, for da forstår jeg litt mer.

Kunne egentlig tenkt meg å kjøre COP og ikke ha wasted spark, men er det noen datasprut som støtter dette?

Skrevet

Det går ikke

Med 60-2 trenger den ikke vite det, Pga enten wasted spark eller fordeler og da ordner fordeleren problemet og wasted spark så er det ikke så farlig

Skrevet

Det jobbes visstnok med å prøve å få støtte for biler som trigger fra svinghjulet, men usikker på hvor mye prioritet det er hos ms gjengen, vært snakk om i noen år så.

Du kan kjøre cop med de fleste sprut, ms inkludert, men da må du ha sync også. På kam f.eks.

Det letteste er nok å bare bygge om til et triggerhjul som er støttet.

Hvilken motor er det?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg har en m10 motor, som det skal settes turbo på og jeg skal ha den store girkassa til m30. Skal også ha 240mm clutch, og har fått tak i enkelmasse svinghjul til m30. Dette svinghjulet har ikke 60-2 krans, men kun startkrans og tdc. Jeg tenkte at å bruke sensorene for girkassa hadde blitt en estetisk bedre løsning. Da kan jeg slippe å ha et ekstra triggerhjul foran på motoren. Dessuten så synes jeg at wasted spark høres litt jalla ut, unnskyld uttrykket. Men det kanskje bare er meg. Jeg vet at WS er brukt i hundretusenvis av oppsett og fungerer bra både med og uten cop.

Hva slags svinghjul må jeg ha som er for 240 mm clutch og har 60-2? Skal det bli WS så må det bli en BMW løsning.

Skrevet
Det jobbes visstnok med å prøve å få støtte for biler som trigger fra svinghjulet, men usikker på hvor mye prioritet det er hos ms gjengen, vært snakk om i noen år så.

Du kan kjøre cop med de fleste sprut, ms inkludert, men da må du ha sync også. På kam f.eks.

Det letteste er nok å bare bygge om til et triggerhjul som er støttet.

Hvilken motor er det?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

er jo mange sprut der du kan programere hvordan det skal leses, bruker BOSCH sensor så er ikke det noe problem.

er vel som regel 60-2 på svinghjul.

Skrevet

kan du ikke kjøre 60-2 på svingningsdemer/reimhjul og fordeler da? sekvansiell krever som sagt sync uansett.

Vet ikke om S14 passer? den vet jeg det finnes kit til

Skrevet
Jeg har en m10 motor, som det skal settes turbo på og jeg skal ha den store girkassa til m30. Skal også ha 240mm clutch, og har fått tak i enkelmasse svinghjul til m30. Dette svinghjulet har ikke 60-2 krans, men kun startkrans og tdc. Jeg tenkte at å bruke sensorene for girkassa hadde blitt en estetisk bedre løsning. Da kan jeg slippe å ha et ekstra triggerhjul foran på motoren. Dessuten så synes jeg at wasted spark høres litt jalla ut, unnskyld uttrykket. Men det kanskje bare er meg. Jeg vet at WS er brukt i hundretusenvis av oppsett og fungerer bra både med og uten cop.

Hva slags svinghjul må jeg ha som er for 240 mm clutch og har 60-2? Skal det bli WS så må det bli en BMW løsning.

60-2 sitter på reimjulet foran. ikke på svinghjulet.

wasted spark funker gull det og jalla er det ikke. så det er ingen problem :)

Skrevet

60-2 sitter på reimjulet foran. ikke på svinghjulet.

wasted spark funker gull det og jalla er det ikke. så det er ingen problem :)

Ja det fant jeg ut nå at det gjorde. Da blir det nok 60-2 på reimhjulet. Spørsmålet er om det er et reimhjul som har dette og passer på m10/s14 da? Eventuelt å benytte et datasprut som kan benytte se to sensorene jeg har og bruke wasted spark med det. Vi vet hvor mange tenner det er og vet hvor tdc er. Så en eller annen ecu må klare dette.

Skrevet

Ja det fant jeg ut nå at det gjorde. Da blir det nok 60-2 på reimhjulet. Spørsmålet er om det er et reimhjul som har dette og passer på m10/s14 da? Eventuelt å benytte et datasprut som kan benytte se to sensorene jeg har og bruke wasted spark med det. Vi vet hvor mange tenner det er og vet hvor tdc er. Så en eller annen ecu må klare dette.

Vipec / Link støtter orginale sensorer på s14 (rekner igrunn med det er samme antall tenner på m10) men som folk er inne på må man ha sensor enten på kam eller fordeler for å få det sekvensielt.

Til s14 har eg laga plug and play sprut før. Bare å ta kontakt på PM om intresert :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...