Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Min bil er en 90 mod 525i 24v (m50b25) Delebilen min er 91 mod 525i 24v (m50b25) Om eg skal ta motor fra delebil over til min egen vil da hovedkontakten for ledningsnett på motor få motsatt Hann-ho kontakt. Min bil har da altså "hann" delen på motor ledningsnettet, og "ho" delen på bil. Delebilen har dette motsatt. Kan eg da bare kappe kontakt, lodde/skjøte kablene mellom disse to ledningsnettene??
hao Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Har du en skrivefeil i innlegget tro? M50B25 kom ikke i E34 før 1992. Du kan i alle fall ikke ha den originalt i din 90 modell
Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 min 1990 mod e34 er oppgitt med m50b25 jo.. og delebilen fra 91 også..
hao Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Ok. Det er nok mulig http://www.unixnerd.demon.co.uk/e34.html Men om det ikke er skrivefeil. Kan det være at du har sett feil ang. kontaktene da? De skal være helt like de
Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Ja, dobbelt sjekket med mekonomen og får opp riktig motor bil begge der. Men synet har ikke lurt meg her nei..
Towwy Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Ser noen av kontaktene ut som den til venstre på bildet?
Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 ja, delebilen min 91 mod har da kontakten til venstre, mens min egen 90 mod har den til høgre..
Towwy Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Da har delebil motoren Siemens motorstyring, mens den andre har Bosch. Dette er ikke bare å klippe ledninger, been there. Beste måte å fikse på uten klipping og skjøting er å flytte over ALT av elektroniske komponenter og ledningsnett fra din motor til delebil-motoren. Tror nesten det bare er coilene som er de samme på de to forskjellige motorstyringene.
Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 ...Der ga du meg i grunn mest sannsynlig hele grunnen til at min motor faktisk IKKE fungerer.. For dette har eg gjort før ved motorbytte DOG bare selve ledningsnettet og ikkje sensorer..
Towwy Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Nå skal ikke jeg si helt sikkert hva som ikke er samme sensorer/følere. Men når jeg gjorde dette på en M50B20 så var det verfall div som ikke var det samme. Bla lmm, tomgangsregulator, ene motoren hadde bankeføler det hadde ikke den andre+++ Regner med det er samme greiene på B25 også.
Bmweee Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 ja, det er nok helt likt mellom b25 og b20. Saken er at eg byttet motor i min bil, uten å huske hva det var slags motorstyring originalt på den motoren, så byttet eg da bare over ledningsnett, men beholdt jo da hjernen til motor. Her er det da mulig at eg nå har en motor med siemens sensorer etc, men med bosch ledningsnett.
Azeton Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Det tviler jeg på at du har, for kontaktene er litt annerledes så ting går ikke overrens. De fleste av de.
Bmweee Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 nå har eg brukt begge hjerner på bilen min da.. og ledningsnettet mitt er forskjellig på hovedkontakten i forhold til delebil.
Bmweee Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 skal ta noen bilder av selve kontaktene på mine biler og hjernene som eg har,
Bmweee Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 Ordnet noen bilder som det kanskje er letter å forstå seg på hva som er dillemma her Første bildene er da min bil som eg engang byttet motor i. 525i 24v 1990 mod. Bildet av kontakt på motor el nett. Bildet av kontakt som går til bil. Hjerne tilhørende motor. Viktig å ta med at ledningsnett på motor som eg har i nå hadde motsatt "hann-ho" kontakt når den skulle monteres..derfor heiv eg bare over ledningsnett. Den motoren er forøvrig ikkje å finne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå