biglake Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Hei Har en 520iat 2000mod med steptronic (passert 300k), den girer og går veldig pent på alle gir. Men har et problem at når den kommer inn i en liten motbakke på 5gir så øker den turtallet med ca 100 omdreininger (dette er slik jeg har skjønt riktig), men den går ned igjen på turtall etter ca 2 sekunder for så å gå opp igjen noen ganger. Dette skjer ikke alltid, men av og til.Noen som har peiling på hva feilen kan være? Glemte å skrive at abs lampa lyste for et par uker siden i regnvær, var slokt igjen dagen etter. Prøver å ta av -pol i 30min, for å se hva som skjer Axel
fredrikE39 Skrevet Mai 30, 2012 Skrevet Mai 30, 2012 Det er ikke at den går inn i overdrive og tilbake?
biglake Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 Mulig det, den har nok gjort dette før også, men nå får jeg en litt irriterende jojo effekt
biglake Skrevet Juli 29, 2012 Forfatter Skrevet Juli 29, 2012 Ingen som vet noe om dette? Nå kommer dette noe oftere enn før. Den kan gå bra i 50mil for så å tulle relativt ofte. Jeg kan nå fremprovosere det med lett gasspådrag i lett motbakke på femte gir. Den går da opp og ned på turtall som en jojo med ca 100 omdr. Gir jeg på mer gir den ned og alt blir bra igjen. Kassa fungere utenom dette perfekt, så jeg vil helst ikke bytte den. Jeg får ikke opp noen feilmeldinger, hva kam det være? Olje,filter, oljepumpe, sensor eller konverter?
biglake Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Har testa litt til og det skjer på både 4 og 5 gir på turtall mellom 1500-1800 omdr. Men kun når jeg har lockup og den går ut av det ved lett gasspådrag. Jeg klarer ikke å fremkalle dette under sportmodus. Symptomet ser slik ut som i denne tråden men kun ca 200 omdr opp og ned og ved 1500-1800 omdr, og jeg har ingen ulyder http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?p=14129769 Noen som har sett dette før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå