HeiNicklas Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Hei! På bildet her, rett under LMM, så er det en liten sak som går inn til gasspjeldet via slange, men noen ganger så klikker den heelt, altså står å lager høøøye klikkelyder i et sett, skjedde også mens motor var avslått her om dagen. Kan noen fortelle hva den gjør, og hvorfor den klikker? Altså den lille med kontakten på der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320i e36 Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 du mente den kontakten som ligger under tomgangsregulatoren? er ikke sikker va det er men visst den klikker så kan det vel være et relee eller noe som går av og på hele tiden. skal ikke si sikkert men har hatt samme probleme og gikk det vekk etter en stund så jeg brydde meg ikke mer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2012 Den lille der som står på den røde karosseristilken ut der Lyden plager meg veldig ! Første gang trodde jeg det var ventilene som laget lyden, så skremte meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Det er en magnetventil som åpner/lukker for å slippe bensintankventilasjonsluft inn i innsuget/gasspjeldet. Det går ett ventilasjonsrør fra bensintanken via ett sort kullfilter (ved luftfilteret) som går videre via denne ventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2012 Aha, tusen takk! Du har ikke en anelse om hvorfor den går helt berserk noen ganger eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Litt vanskelig å si, husker ikke om den styres av DME eller av ett relé. Kan sjekke i el.skjema senere. Har du sett at det er god kontakt i el.pluggen på ventilen ? Kan være korrusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeiNicklas Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2012 Er god kontakt og sånn ja, ingen korrosjon i det hele tatt! Hadde vært topp om du hadde giddi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå