Gå til innhold

bytte innmat i diffrensial. hvor skal det shimses osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, skal bytte innmat i diffrensialen på min e34 525. det er en diff uten sperre osv.

ligger det ikke noe shims osv som må byttes, eller er det bare å hive over?

Skrevet

Det ligger shims og presshylse bak pinjongen. Enkleste for deg er om du kan bruke samme kronhjul som står i diffen fra før, så du slipper bry deg med shimsinga..

Skrevet
hei, skal bytte innmat i diffrensialen på min e34 525. det er en diff uten sperre osv.

Bare å hive over :) har byttet innmat på e30 og e90.. Funker helt perfekt på begge uten ulyder osv :)

Skrevet

Bare å hive over :) har byttet innmat på e30 og e90.. Funker helt perfekt på begge uten ulyder osv :)

Er overhodet ikke bare å hive over!

Det shimses jo fordi ingen klokker / innmat er helt eksakt like.

Med feil shimsing ( Racing ) kan man fort shimse bort 40hk. Varmgang på lager er også en stor faktor.

Sett det bort til noen som har greie på det, koster litt, men i lengden er nok det mest lønnsomt.

Skrevet

Er overhodet ikke bare å hive over!

Det shimses jo fordi ingen klokker / innmat er helt eksakt like.

Med feil shimsing ( Racing ) kan man fort shimse bort 40hk. Varmgang på lager er også en stor faktor.

Sett det bort til noen som har greie på det, koster litt, men i lengden er nok det mest lønnsomt.

Det var vel og merke ingen racing diff vi bytta til ;) bytta til LSD splitter ny,og der følger det ikke med noe shims.. Dessuten sjekket vi om der kom unormal varmgang og det var der heller ikke:) kansje vi bare hadde jævlig med flaks? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...