marcusss Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Har 2 stk m30 blokker som tenkte skulle få seg litt pustehjelp. Nå er det strengt tatt bare den ene som skal få seg en turbo så har litt spørsmål som det hadde vært helt supert hvis noen klarte å svare på. 1. Burde jeg bruke m30b35 eller en m30b30 blokk som er borra opp til 3,2 l? -Svakheter på blokkene? -Fordeler med blokkene? 2. Tenkte jeg skulle bruke en Holseth HX50 turbo, men det er litt slark på propellen. Finnes det overhalingskitt til slike turboer? Evt. hvor mye koster det å få overhalt en turbo? 3. Har induviduelle gasspjel liggende fra en 3,6l m5. Er dette noe å bruke eller vil jeg få hentet ut mer med ett gasspjel? 4. Vil e34 alpina-topp passe på begge blokkene? Hva er forskjellen fra alpinatoppen iforhold til vanlige m30 topper? Takk på forhånd! Kom gjerne med andre komentarer og spørsmål! Marcus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 1. b35 blokken har større volum og er skuddsikker i seg selv 2. Holset er billig turboer, koster ikke mye å overhale de/kjøpe en ny. 3. Får endel bedre respons med s38 spjeld, men du må ha en adapterplate for å få de til å passe (er annen boltsirkel). 4. Visst det er alpinatopp fra e34 med m30 så passer den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcusss Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2012 1. Men blir ikke b30 blokka enda mer skuddsikker da? den har jo tykkere vegger siden den har mindre volum? 2. Spurte strengt tatt ikke etter hvor mye turboen min kosta, men om det finnes noe overhalingskitt og evt hvor? 4. Vet jo at den passer, men hva er forskjellen på vanlig i forhold til alpina toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 1.Også forskjell i slaglengde. http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M30 M30 blokkene er ikke kjent for å sprekke mellom sylindere, med mindre du borrer de. 2. Ikke hver så frekk når han prøver å hjelpe deg. Han svarte jo på hva du lurte på. Han sa de verken kosta mye NY og at overhaling ikke kostet mye. 4. Du spurte om den passa. Forskjellen vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå