Gå til innhold

M30 trimming?


marcusss
 Share

Anbefalte innlegg

Har 2 stk m30 blokker som tenkte skulle få seg litt pustehjelp. Nå er det strengt tatt bare den ene som skal få seg en turbo så har litt spørsmål som det hadde vært helt supert hvis noen klarte å svare på.

1. Burde jeg bruke m30b35 eller en m30b30 blokk som er borra opp til 3,2 l?

-Svakheter på blokkene?

-Fordeler med blokkene?

2. Tenkte jeg skulle bruke en Holseth HX50 turbo, men det er litt slark på propellen. Finnes det overhalingskitt til slike turboer? Evt. hvor mye koster det å få overhalt en turbo?

3. Har induviduelle gasspjel liggende fra en 3,6l m5. Er dette noe å bruke eller vil jeg få hentet ut mer med ett gasspjel?

4. Vil e34 alpina-topp passe på begge blokkene? Hva er forskjellen fra alpinatoppen iforhold til vanlige m30 topper?

Takk på forhånd! Kom gjerne med andre komentarer og spørsmål!

Marcus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. b35 blokken har større volum og er skuddsikker i seg selv

2. Holset er billig turboer, koster ikke mye å overhale de/kjøpe en ny.

3. Får endel bedre respons med s38 spjeld, men du må ha en adapterplate for å få de til å passe (er annen boltsirkel).

4. Visst det er alpinatopp fra e34 med m30 så passer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Men blir ikke b30 blokka enda mer skuddsikker da? den har jo tykkere vegger siden den har mindre volum?

2. Spurte strengt tatt ikke etter hvor mye turboen min kosta, men om det finnes noe overhalingskitt og evt hvor?

4. Vet jo at den passer, men hva er forskjellen på vanlig i forhold til alpina toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...