oskar Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 hei har en m44b19 e36 318is motor som jeg driver å skrur litt på. Og lurer på om jeg gjør det riktig når jeg prøver å tærse ut reimhjulet som er vist på bildet. Skrur til tærsen så mye at jeg bøyer reimhjulet, sitter som f**, noe jeg har missforstått? (det grønne på bildet er da som alle ser tærsen min) http://bildr.no/view/1193474 edit: rot med bilde
Yahoo Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Ser ingen bilde Men får du ikke til å slå litt på det med en gummihammer eller lignende? EDIT: Der kom det opp ja.. Er det ikke hull med gjenger for å sette i timillimeter bolter for å terse av? Du har fått ut bolten regner jeg med?
oskar Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Skrevet Mai 31, 2012 Du har fått ut bolten regner jeg med? Hvilken bolt.. Den store? den er vel til å rotere motoren med?
Yahoo Skrevet Mai 31, 2012 Skrevet Mai 31, 2012 Den i midten av reimhjulet holder også på plass reimhjulet da
oskar Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 okei, da må jeg få stoppet motoren i å rotere mens jeg skrur den ut.. tips?
Yahoo Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Her er ett negerkongetriks hvis du ikke har spesialverktøy eller muttertrekker - Hold igjen bolten med en latmannsarm/skralle eller lignende og støtt den mot gulvet(ettellerannet) Og så gå inn i bilen og kjør litt på starmotoren, pittepittelitt. Ikke start motoren, bare starteren litt. Da løstner motoren bolten for deg
oskar Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 motoren er så å si sundplukken uten ventildeksel, plugger, deksel framfor registerkjeden osv, då kansje ikke så lurt? Andre tips? Edit: reima er også av
kimf Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 hvis du fortsatt har svinghjul på motorn, så er det meningen man skal sette inn en liten tapp fra motorsiden og inn mot svinghjulet for å låse dette av. det går an å bruke en bolt her hvis man ikke har verktøyet som er beregnet for dette. hvis du ser på bildet du postet så er det et "1" tall og en strek som går inn mot motor, litt lengre ned på moten under der streken fra "1" tallet kommer inn mot motor er det en liten sekson, inn der skal låse tappen settes mens motor er i TDC. Når du har gjort dette så er det en enkel sak å skru ut den bolten som holder reimhjulet og greia i front.
oskar Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Hm skjønner ikke helt hvor. Her?: http://bildr.no/view/1193663 Ifølge dette bilde ser det ut som bolten settes inn bak det tannhjulet http://bildr.no/view/1193666 Forresten: Jeg var uheldig og fikk motoren litt ut av TDC slik den står nå, jeg flyttet den bare tilbake, har dette noe å si?
kimf Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Midt imellom dem to strekene du har tegnet, vanligvis står det en plastikktropp over hullet for å beskytte det. Det er en liten seksjon der som du ser er avdelt, hullet er helt inners inni den seksjonen helt i bakkant
oskar Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 vanskelig å komme til så jeg ser det der ass
kimf Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 fjern olje pinnen om du må, så stikker du bare fingra inn der å kjenner. skal ikke være så vanskelig
oskar Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 dette var ikke lett.. men er vel bare å stappe noe en annen plass?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå