Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har en m44b19 e36 318is motor som jeg driver å skrur litt på. Og lurer på om jeg gjør det riktig når jeg prøver å tærse ut reimhjulet som er vist på bildet.

Skrur til tærsen så mye at jeg bøyer reimhjulet, sitter som f**, noe jeg har missforstått?

(det grønne på bildet er da som alle ser tærsen min)

1193474

http://bildr.no/view/1193474

edit: rot med bilde

Skrevet

Ser ingen bilde :P

Men får du ikke til å slå litt på det med en gummihammer eller lignende?

EDIT: Der kom det opp ja.. Er det ikke hull med gjenger for å sette i timillimeter bolter for å terse av? Du har fått ut bolten regner jeg med?

Skrevet

Her er ett negerkongetriks hvis du ikke har spesialverktøy eller muttertrekker :P

- Hold igjen bolten med en latmannsarm/skralle eller lignende og støtt den mot gulvet(ettellerannet) Og så gå inn i bilen og kjør litt på starmotoren, pittepittelitt. Ikke start motoren, bare starteren litt. Da løstner motoren bolten for deg ;)

Skrevet

motoren er så å si sundplukken uten ventildeksel, plugger, deksel framfor registerkjeden osv, då kansje ikke så lurt? Andre tips? :)

Edit: reima er også av

Skrevet

hvis du fortsatt har svinghjul på motorn, så er det meningen man skal sette inn en liten tapp fra motorsiden og inn mot svinghjulet for å låse dette av. det går an å bruke en bolt her hvis man ikke har verktøyet som er beregnet for dette.

hvis du ser på bildet du postet så er det et "1" tall og en strek som går inn mot motor, litt lengre ned på moten under der streken fra "1" tallet kommer inn mot motor er det en liten sekson, inn der skal låse tappen settes mens motor er i TDC.

Når du har gjort dette så er det en enkel sak å skru ut den bolten som holder reimhjulet og greia i front.

Skrevet

Midt imellom dem to strekene du har tegnet, vanligvis står det en plastikktropp over hullet for å beskytte det.

Det er en liten seksjon der som du ser er avdelt, hullet er helt inners inni den seksjonen helt i bakkant

Skrevet

fjern olje pinnen om du må, så stikker du bare fingra inn der å kjenner. skal ikke være så vanskelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...