Gå til innhold

Bytta motor fra 318i til 318 is, HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

seint i går kveld ble jeg og en kompis ferdig med og bytte motor på min e36 fra en 318i til 318is,

og da vi trudde alt var i orden viste det seg at det ikke skulle vere så enkelt #-o

problemet er at den ikke fyrer i det heletatt, starteren går og greier men den tenner ikke :(

og den IS motoren satte jeg inn komplett med hjerne og fult El Nett ;)

318i motoren var en m43 motor og den IS motoren er m42 ;)

så det jeg er redd for er om det er noe startsperre møkk som kan vere problemet? :(:) er det i det heletatt startsperre på m42 motoren eller m43?

Takker for svar :) håper noe veit noe om detta ;)

Skrevet

hmm okay :P da kan jeg ikke ta han jeg kjøpte is motoren av da :P hehe

men jeg har bare en vanelig nøkkel ingen diger kloss liksom har jeg startsperre forde om?

Skrevet

men om det er startsperra? ;) hva gjør jeg med det siden det ikke er start sperre på m42/IS motoren da? :P viss det stemmer at det ikke er laget start sperre på m42 :P

Skrevet

tenkte jeg skulle se i morgen om det kan vere dårlig jord ett sted :(

skrysser fingrene på at det ikke er noe tullball med startsperra :)

Skrevet

har det noe si om ledning 1 to og tre i hoved kontakten til motoren ikke er der på det nye lednings nette? :)

får ikke gnist noe gnist på motoren heller :(

noen som veit hva det kan vere da? :)

Skrevet

det er i vertfall ikke jording som er problemet :P

men som sakt det virker som om dysene ikke får inn bensin men pompa går :) og ikke får jeg gnist :(

trenger all den hjelpa jeg kan få :)

Skrevet

Hvis det er en 97mod så har den startsperre, i tillegg er det en m44b19 motor

kan du ta bilde av motor ? og gjerne motorstyring

er det en 95 model m42b18 eller nyere så er den levert med motorstyring som har ews2 startsperre, endel m42b18 før 95 ble levert med ews1 også, her er det bare å kutte den lille grønne ledningen enten inn til motorstyring eller i motor kontakten.

Skrevet

hmm ja kan prøve og ta noen bilder i kveld :)

så det du sier er at det trenger ikke å vere verre enn og fjerne en liten ledning så skal den fyre? kan du eventuelt legge ut et bilde så jeg er helt sikker på hvilket ledning det er? :) eller er det bare en grønn ledening i motor koblinga? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...