Gå til innhold

E39 525 TDIA - VIBRERER, hjelp trengs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når tok jeg ut min nye M-sport gullbar og kjørte en tur, etter litt kjøring tråkket jeg gassen i bunn i 6 sekunder.

Når jeg 200 meter senere skulle parkere oppdaget jeg at det ristet litt mer en det jeg har vært vant til siden jeg kjøpte den natt til lørdag.

I tillegg synes jeg at den kakler en del på lavt turtall i forhold til det jeg har hørt før, men så har jo jeg aldri hatt slik en BMW før.

Noen som har god forklaring på dette?

-Turtallet ligger jevnt og normalt

-Som videoen viser så forsvinner ristingen når den får opp turtallet

-Rister ikke ved belastning og høyere fart.

Edit: jeg kan være på jordet her, men det virker som om noe er løst da det nappet litt og det kom noen små lyder med det samme jeg skiftet mellom R og D

Noe mere jeg kan fortelle? spør med dere klarer ;)

Legger ved en video for dere :)

TILLEGGSINFO: Når jeg rygger i litt motbakke i forhold til kjøreretningen, opplever jeg hakking ved normal bruk av gasspedal.

Skrevet

Kaster meg på her.

Har identisk problem, bare at min bil er en 320i e36 sedan.

Vi kan vel konstantere at det ikke er problem med at det er diesel :)

Dette kommer nesten bare når jeg kjører bilen hardt.

merkes heller ikke når man kjører med turtall over ca 2000om/min. Så det kan f.eks. oppstår på motorveien etter en forbikjøring med full gass og vare helt til jeg stopper i et lyskryss 15km etter uten at jeg har lagt merke til det, Men når bilen står i ro rister det og det føles ut som om bilen går på 4-5 av 6 sylindre. Motoren rister også litt når dette skjer, og hvis man hører bak (eksos) hører man at motoren går ujevnt.

Problemet forsvinner helt etter ca 2-15 minutter med motor av, det kan også forsvinne etter en stunds kjøring. har også opplevd at det forsvinner etter jeg ruser motor opp mot grensa og ned igjen.

Har ikke gjort noe nevneverdig feilsøking enda, men har 2 coiler til overs og har tenkt å feilsøke coil og plugg.

Skrevet

Bump

Den skal inn på verksted i morgen, og jeg skal ikke ha den tilbake før de har fikset det.

Ingen med kunnskapen her enda?

Skrevet

Rapport fra verkstedet sier at vibrasjonsdemper på girkassen var defekt, så denne ble byttet.

Samt at de oppdaget et slappt motorfeste, men den foreløpige løsningen her var å fylle på dyserens og sjekke om det blir noen forbedring etter det.

Uansett vil jeg komme til å bytte motorfestene ganske momentant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...