Gå til innhold

Ombygging fra 318IS mtech til M3. hva må byttes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som overskriften skriver så lurer jeg på hva jeg må bytte for å få godkjent med m3 motor, er det mye styr med det elektriske? når jeg vet hva jeg må bytte så får jeg vell begynne å spare litt^^ men syns folk jeg bør bygge om en 318is m-tech som er godt 225000? er det vits eller er det billigere å kjøpe ferdig ombygd?

bilen.

P1010214.jpg

Skrevet
som overskriften skriver så lurer jeg på hva jeg må bytte for å få godkjent med m3 motor, er det mye styr med det elektriske? når jeg vet hva jeg må bytte så får jeg vell begynne å spare litt^^ men syns folk jeg bør bygge om en 318is m-tech som er godt 225000? er det vits eller er det billigere å kjøpe ferdig ombygd?

bilen.

[ Bilde ]

Vet at de som har bygget om is før sliter veldig med akselvekten . spesielt foran .

Før gikk det an å nedregge med sitteplasser så pga akselvekt så gjorde folk dette . altså fra 5 sitteplasser til 4 !

men om dette går idag er jeg usikker på .

kan hende det går AKKURAT i grenseland med en ISbil . men ville annbefalt å ta en bil med sekser som utgangspunkt . Altså minimum 320 .

skal ikke være noen problemer med elanlegget .

om det er startsperre i bilen så letter det noe av jobben da du ikke for 3,2 motor uten startsperre .

hvordan det er med 3 liter skal jeg ikke svare helt sikkert på her .

så må du legge om ledning til oljetempen som sitter i m3 speedo, noe som det ikke gjør i en vanlig 3 serie :) .

ellers er jobben ganske rett fram .

er noen brakettet på høyre side framme som må skjæres av og sveises i nye for beholder til frostvæske bak høyre dempertårn .

m3 forsterkninger i karosseri bak burde sveises inn .

Ellers er alt bolt on .

Har du EWS II i bilen så flytter du bare over hele EWS II ifra m3 bilen .

men om du skal utføre en ommbygging så råder jeg deg til å kjøpe en hel bil ifra utlandet .

Da kan du flytte over absolutt alt ledningsnett å hele salutten :) .

Håper dette hjalp deg noe .

Mvh Joakim

Skrevet

Såg ut til ¨å være et fint utgangspunkt.. Men jeg er usikker på om di fortsatt godtar at man klasser ned antall sitte plasser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...