Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Då har eg endelig funnet ut min påstand om at bilen min er for slapp. Bilen er en e46 med m54b25 motor. For ett par dager siden var eg ute å kjørte sammen med en kompis som har en e46 320 som eg så vidt klarte å holde følge med, så motoren min yter tydligvis nå bare rund 140-150 hk, og den skal yte 192 hk :shock:

I går prøvde eg en slik "dragrace"-greie via OBD2 tilkoblet pc. Og 0-100 klarte eg på 11,208 sec? :shock: Denne bilen burde vel gå minst 3 sekund raskere frå 0-100 vel?

Eg har en misstanke om at vanosringene er deffekt, så nye ringer er på vei frå Beisan.

Men kan virkelig vanosen vere så deffekt at det er kun den som gjer at bilen er så slapp? Eg har også nylig skiftet veivhusventilasjon, så da sjekket eg også etter vakumlekkasjer, så det skal det helder ikkje vere på bilen nå.

Men så har det seg også slik at om eg bremser hardt ned, så henger turtallet igjen på motoren. Dette fører til at det blir voldsom rykking i bilen sidan eg har Smg-kasse. Kan vanos vere skylden til dette også?

Skrevet

Ja, eg prøver å få tak i en gammel pc med Win XP slik at eg kan få koblet til Carsoft igjen. Men bilen har vært slik sidan eg kjøpte den og eg har tatt diagnose med Carsoft før uten å finne feil.

Skrevet

Nå har eg tatt diagnose av bilen, og det låg ikkje inne feilkoder på motor som kan forårsake dette problemet.

Men eg ser via live-dataene at lambdaverdien ligger på rundt 8-9% som indikerer at motoren går ganske magert. Eg har sjekka innsugsbelger for sprekker, pluss at eg har tettet en vakumlekkasje på en nippel som stod bak innsugsmanifolden, så det skal ikkje vere nokon vakumlekkasje på bilen nå, men eg skal kjøpe meg en flaske med startgass i morga for å sjekke etter lekkasjer.

Eg har nå mottatt nye o-ringer til vanosen fra Beisam, så desse skal bli montert når eg har fått mottatt diverse deler frå GS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...