Gå til innhold

obdkey / ELM327 bluetooth på '97 e39 med 20 pins kontakt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 528 produsert i august '97. Den har ikke 16 pins obd2 kontakt, kun en rund 20 pins kontakt i motorromet.

Har prøvd å få til å bruke obdkey/tourqe for android via obdkey med bluetooth http://www.obdkey.com/obd_bluetooth_info.asp og også en billig kinakopi ELM327 sak. Bruker en overgangskabel fra 20 pins til 16 pins, denne kabelen fungerer med carsoft'en i allefall.

Får paret begge dingsene med telefonen, og programvaren detekterer dingsene, men programvaren greier ikke å kommunisere med bilens ecu.

Noen som har erfaring med sånne dingser og disse applikasjonene mot tilsvarende bil? Må man gjøre noen bestemte valg i applikasjonene for å få dette til å fungere (kanskje spesielt med tanke på protokoll).

Leste litt i den store diagnosetråden, og ser at 20 pins kontakten i motorrommet er obd2 kompatibel dersom pin 15 er fraværende. Jeg har i så fall en obd2 kompatibel 20 pins kontakt da jeg ikke har pin 15.

Noen tips?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd... Prøver bare få en bekreftelse på om det vil fungere eller ikke på 20pin, før jeg evt bestiller et eksemplar :) Så langt av forum jeg har lest på virker det lite lovende dessverre :(

• 2 weeks later...
  • 2 years later...
Skrevet

Tar oppigjen denne jeg.

Noen som faktisk har fått disse bluetooth obd2 dingsene til å fungere i 96/97 e39?

Jeg har som tidligere nevnt kun 20-pins kontakt i motorrommet og i følge informasjon i diagnosetråden skal den være obd2 kompatibel i og med den ikke har pinne 15, men jeg får altså ingen kommunikasjon med ecu på disse bluetooth dingsene. Får brukt forskjellige andre diagnoseprodukter, men hadde vært snedig å ha dette på telefonen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...