Gå til innhold

Chubacca-lyd, selv med ny trykkreguleringsventil (løst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Video av problemet:

Har nettopp skiftet toppakning, toppdekselpakning, innsugspakning, eksospakninger, trykkreguleringsventilen/veivhusventilasjonsrør hvis det er med på å klargjøre hva problemet kan være. Ser på tegningen til gs at det skal være slangeklemmer på røret fra ventilen og ned til peilepinnerøret. Det var det ikke da jeg demonterte det, så jeg satt heller ikke på det da jeg moterte det. :?: Er det her feilen er? En liten ting til, byttet ikke peilepinnerøret. Hvis det er dette, går det ikke an og rense det på noen måte. Hvordan får man dette løs fra motoren? :?

Bilde: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8974.gif

Klemmene (4) som jeg ikke har satt på.

Har lest at det er det som lager lyden, men hvor er det da vakuum? Trodde det ble overtrykk i toppen, noe som førte olje ned til bunn via reguleringsventilen jeg. Alright å skjønne hvordan ting virker når det tydelig vis ikke gjør det. 8)

Løsning: Jeg hadde kjøpt alternativ vare på gs. Kjøpte orginalvare og problemet var løst. Da jeg tok ut uorginal veivhusventil, så jeg at den ikke var "klemt" helt sammen i den sirkulære biten, der hvor selve gummiplata og fjæren sitter, dermed var den ikke tett. Fikk faktisk skiftet den på 30 min. Lirket den gamle ut uten å ta av innsuget. Utroolig digg å slippe Chubacca for en stund :mrgreen:

Skrevet

Ingen som vet? Prøver å bytte rør nr 6 og sette på slangeklemmer, pluss få av peilerøret og se om det er blitt tett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...