Hansuno Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Har en 97mod e39 med m-ratt. Men det er utslitt og jeg tenkte jeg skulle få tak et anna et! Men er det noen som vet hvilke års modeller som går om hverandre? Passer det fra 2001 mod f.eks?
TommyFF Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 skillet kommer i 04.99 har jeg blitt fortalt. min er fra 04.99- så jeg måtte ha nyere type. mao vil nok ikke 01 mod passe :/
Hansuno Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Men er det da bare airbagen som er forskjelden? (mulig å flytte over fra det gamle evt?)
TommyFF Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 uten å være sikker er d singel og dual airbag,og dertilhørende kontakter som er forskjellig.. usikker på om remote osv er samme! :/ fikk link til en bmw side en gang,men husker ikke hva den het,men google det så skal du finne svaret og de nøyaktige forskjellene
Hollabaloo Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 Har en 97mod e39 med m-ratt. Men det er utslitt og jeg tenkte jeg skulle få tak et anna et!Men er det noen som vet hvilke års modeller som går om hverandre? Passer det fra 2001 mod f.eks? 2001 passer ikke. Se på denne tråden: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html Scroll ned til bunnen så ser du forskjellen mellom ditt ratt og et 2001-ratt. Kort summert for M-sportratt: 09/1996 - 09/1997: Første generasjon. Kjennetegnes ved at cruse control-knappen kun har en "0" på seg. 09/1997 - 03/1999: Første generasjon med endring på elektronikken. Mulig at denne og den eldste kan brukes om hverandre selv om elektornikken er litt ulik, det vet ikke jeg. Selve festemekanismen for rattet til styrepinnen er lik. Cruise control-knappen har nå "1/0" på seg. 03/1999 - 09/1999: Andre generasjon. Her er festemekanismen totalt ulik, og man fikk også to-stegs airbag. 09/1999 - 09/2001: Andre generasjon med ukjente endringer 09/2001 - 2003: Andre generasjon med ukjente endringer. Dette rattet ser forøvrig mer moderne ut. Når du ser selgere av BMW-ratt f.eks. på finn.no som annonserer med teksten "dette passer for 1998-modell og nyere", så pass på, ikke ta det for gitt at den som selger rattet har peiling. Be om bilde av baksiden av rattet for å verifisere at det passer til din bil. På http://www.realoem.com/ finnes alt du trenger av info ift delenr, produksjonsdatoer m.m.
Hollabaloo Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 uten å være sikker er d singel og dual airbag,og dertilhørende kontakter som er forskjellig.. usikker på om remote osv er samme! :/ fikk link til en bmw side en gang,men husker ikke hva den het,men google det så skal du finne svaret og de nøyaktige forskjellene Festemeknismen er ulik også. På "gamlerattet" så følger sleperingen med rattet, mens på den nye så sitter den igjen på bilen.
TommyFF Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 har nå et M-ratt til salgs som skal passe bilen din.. du finner det under mine innlegg om du ikke har kjøpt enda !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå