familietralla. Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Min 520i E39 fant plutselig ut at den skulle bruke vann på vei til jobb. Fikk kikket fort i motorrommet. Og det jeg så var at det hadde sprutet fra rundt ved luftfilteret. Var fuktig rundt øvre inngang til radiatoren også. Noen som har noen ide om hva det ksn være. Og hva det kan koste?? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Tror du må sjekke litt mer nøyaktig, for å se hva som lekker før noen kan anslå en kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Ja men hva burde jeg sjekke. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Start med å sjekke slanger for sprekker, og evt. lekkasje på radiator. Utover dette så kan det jo være termostathus eller vannpumpe som lekker også. Virket vanntempen ok før spruten stod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Ja tempen er nøytral. Ikke stiger eller synker den. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
familietralla. Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2012 Da har jeg funnet ut problemet. En sprekk i toppen av radiatoren. Mellom kjøleribbene og øvre inngang til radiatoren i plasten. Noen som vet hvor man får tak i alu radiator som passer?? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juni 13, 2012 Share Skrevet Juni 13, 2012 gsbildeler.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje79 Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Hadde nøyaktig samme problemet på min for rundt en mnd siden og den billigste radiatoren får du fra http://www.radiatorservice.no/. Dette er billigst i Norge, ca 1k billigere enn GS og jeg tror jeg ringte ALLE som selger denne delen til BMW i Norge Husker jeg ikke feil så kom den på rundt 2k inkl moms. Ikke orginal, men samme kvalitet ser det ut til da jeg sammenlignet. Og bytte tar ikke mer enn 50min. Eller du kan kjøpe fra tyskland hos disse her, har selv kjøpt deler derfra og de levere fort og greit, hvis du ikke har hastverk da seff, bor i Oslo og trengte delen i går. Da er det radiatorservice veien å gå. http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile Bare å drite i stoff som tilsettes og skal tette lekkasjen, det funker IKKE, det er prøvd og ikke funnet i orden på den type lekkasje som du har. Enkel løsning, er som pisse i buksa på vidda i 30 minusgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå