Glenn H Skrevet Juni 12, 2012 Share Skrevet Juni 12, 2012 Hei! Dieseldyret har begynt å lage rare lyder. La meg prøve å forklare: På tomgang høres det ut som om motoren tikker. Øker jeg turtallet bare litt, forsvinner lyden. I tillegg høres det ut som om "multireimen" piper i takt med denne tikkingen. Jeg prøvde å spraye på litt silikon på reimen. Da ble alt stille i ca 5 sekunder før lydene kom tilbake. Kjøpte meg et stetoskop på Biltema for å høre hvor disse lydene kom fra, men ble igrunn ikke noe klokere. Skiftet reimen til ac-pumpen for litt siden også. Nå ser det ut til at denne må skiftes igjen. Den er slitt i kantene. Ser ut som om strammehjulet eller hjulet som står på veivakselen gjør at reimen ligger skjevt og slites. Kan dette ha noe med lydene å gjøre? Noen ide om hva problemet mitt kan skyldes? Motoren er m47d20. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn H Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Ingen som vet? Byttet "multireimen" uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn H Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2012 Byttet strammehjul på klima og demperen på strammehjulet på "mulitreimen" uten hell. Begynner å bli dyrt dette her. Noen som har en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Juni 23, 2012 Share Skrevet Juni 23, 2012 Har du prøvd å ha motoren igang med reimen fjernet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn H Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2012 Har du prøvd å ha motoren igang med reimen fjernet? Prøvde dette med klima-reimen i kveld. Da forsvant noe av lyden, men ikke alt. Kan høres ut som det var denne reimen som piper da. Men denne tikke/klikkelyden forsvant ikke helt, ble bare litt lavere. Ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå