Ziggat Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Hei! Kjøpte meg nylig en nydelig 525 Touring, 2000 modell. Elsker bilen, storfornøyd med alt, med unntak av automatkassa. Liker å kjøre når jeg kjører bil! Så, jeg driver å spekulerer i å bytte fra automat til manuell. Noen som har noen tanker rundt dette? Har dessverre tilnærmet null peiling med bil, så jeg planlegger ikke å gjøre dette alene. Men med proffesjonell hjelp, er dette mulig? Hva trenger jeg av utstyr og deler? Må noe bygges om? Har mange spørsmål, men håper noen har noen svar Tony
Yahoo Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Først og fremst: - Girkasse - Girkassefester - Clutchpakke til manuell - Pedalsett - Ny "plastdelmidtkonsoll" rundt girspaken? ^ Koble om slik at bilen tror den står i nøytral(?) * Girkassejekk * Lift/Bukk/Truck * Verktøy
Ziggat Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Takk for raskt svar! Skal begynne å lete etter deler med en gang! Koble om bilen slik at den står i nøytral? Har lest enkelte innlegg om det. Trenger jeg å koble til pc da eller er det å koble sammen noen ledninger? Har i tillegg vært å undersøkt litt om girkassa. Ser ut som jeg er ute etter en: Manual Transmission GS5-39DZ (Sier meg absolutt ingenting). Noen som vet hvilke biler jeg kan hente den fra, evt hvor jeg kan få tak i brukt?
Yahoo Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Når du setter automaten "i gir"(nøytral) så kobles det inn en kontakt under spaken som sender signal til styreenhet og dashbordet om at bilen står i fri. Denne trengs da å kobles slik at den er "på" hele tiden. En avbitertang og en sukkerbit burde holde GS5-39DZ er vel en zf kasse? http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 06&start=0
Ziggat Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Åja, ikke verre! Beklager, er helt grønn (men ønsker å lære): ZF girkasse? Hva vil det si?
Ziggat Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Åja, ikke verre!Beklager, er helt grønn (men ønsker å lære): ZF girkasse? Hva vil det si? Altså. Når jeg prøver å søke etter en girkasse på nett, så dukker det opp f.eks en ZF 5-trinns som har stått på en 525tds 99-mod med en litt mindre motor. Kan denne brukes eller bør jeg prøve å få tak i noe som tåler mer?
retbergen Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Hva med å selge kjerra og kjøpe ny med manuell?
Ziggat Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 Joda, det er nok det enkleste, men er egentlig ganske fornøyd med bilen unntatt manuell kassa. men siden vi er inne på det.. 530D er vel basicly samme bil bare nyere modell?
Yahoo Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Åja, ikke verre!Beklager, er helt grønn (men ønsker å lære): ZF girkasse? Hva vil det si? Altså. Når jeg prøver å søke etter en girkasse på nett, så dukker det opp f.eks en ZF 5-trinns som har stått på en 525tds 99-mod med en litt mindre motor. Kan denne brukes eller bør jeg prøve å få tak i noe som tåler mer? Den kassa tåler vel vertfall 300hk ++
badsha Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 jeg har en girkasse fra 525d,meget tight og fin!!!
TurboLag Skrevet Juni 15, 2012 Skrevet Juni 15, 2012 Trenger ikke "lure" bilen til å tro den står i manuell da du mangler no greier i manuellkassa så du får transmission failsafe mode åkke som. MYE lettere å koble til en pc og programmere om IKE.. Og så blir det ikke juks, men gjort skikkelig med en gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå