320i e36 Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 hei bilen min legger stadig noen oljeflekker igjenn etter seg, og var under bilen for å se etter noen plasser det kan vær lekasje, såg først på girkassen men var ganske rent rundt den, såg også etter en form for peilepinne på girkassen men fant ikke noe, er det noen måte å se hvor mye olje det er på girkassa? rundt blokka mi så svetter motoren en del olje ser det ut som så kan godt være at det er en pakning en plass som lekker, men føler ikke at olja synker når jeg peiler motorn. noen forslag til hva jeg burde gjøre? bilen er en 320i e36 1992, m52 visst jeg ikke tar helt feil ikke vanos motor iallefall. håper på svar takk
FredrikWake Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Du har nok M50B20 motor Har du sjekka toppdekselpakninga? Den kan ha en tendens til å lekke, og da drypper det olje rett ned i resten av motorrommet, blant annet på manifolden. Da kan du av og til kjenne at det lukter svidd i kupeen. Bytta selv pakninga for 2 uker siden, og var ingen vanskelig jobb. Tok ca 1 time med litt knoting. Er trangt mot torpedoveggen...
Yahoo Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Haha, leste toppakning først Fredrik. "Tok ca time og bytte toppakning" DA hadde du blitt anstatt hos oss tvert !!
FredrikWake Skrevet Juni 14, 2012 Skrevet Juni 14, 2012 Haha, leste toppakning først Fredrik. "Tok ca time og bytte toppakning" DA hadde du blitt anstatt hos oss tvert !! Haha, ja da blir det litt verre
320i e36 Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Skrevet Juni 14, 2012 takk for svar men det var ikke toppdekselpakningen som er gåen/lekker, visst det hadde vært den så ville det antageligt vært oljesøl rundt den, det er ikke mye det er snakk om at det lekker men kan se ut som bunnpanne pakningen lekker litt. usikker om jeg skal gjøre noe med det på denne bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå