Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg var litt uheldig her en dag, en bit av pluggen tok turen ned i stemplet, altså det falt av en bit av pluggen å ødela en ventil på tur ut. Så jeg demonterte toppen, skiftet 2 innsugsventiler, 2 eksosventiler og satte det sammen igjen.. Men så, støter jeg på et problem når jeg er helt ferdig, bare noe slanger. Kan forklare litt her nå. Vet ikke hva noen av de slangene er god for men de går på en liten ''boks'' under slangen fra luftfilteret, pluss en liten kontakt. Kan laste inn noen bilder.

348hpo6.jpg

Her ser dere dens opprinnelige posisjon.

2yydue0.jpg

Hvordan det skal kobles. Hvor det er vakuum i gul slange. Blå slange går til den boksen under servoolje-beholderen.

dbi1km.jpg

Hit går den blå slange. (den uten slangeklemme)

3445csk.jpg

Spenningen på ledningen som skal på den lille duppedittn.

Så når dere har forstått hvordan alt skal være, så kommer problemet.

Det som er, er at hvis jeg kobler alt som det skal være så går den som normalt på tomgang, men når jeg gasser på, høres helt i orden ut, men så på tur ned mot tomgang igjen så stopper den eller evt fjusker fra utrolig lavt turtall til litt over 1000, sånn holder den på til den stopper. Om jeg på en måte følger gassen ned, da vil den gå på tomgang helt fint. Hvis jeg kobler av alt da, ikke bruker duppedittn i hele tatt å blender av den slangen der det er vakuum da stopper den også. Men om jeg lar den slangen som suger til seg luft helt åpen, da går det an å gasse på uten at den stopper etterpå, men da går den utrolig stygt på tomgang igjen. Har prøvd å bytta duppeditt fra en jeg vet virker, ingen forskjell. Spørsmålet er om dere vet hva som foregår under panseret? Og forresten, hva er det uansett? Ventil av noe slag? Den skal sikkert åpne seg når bilen er på vei ned fra turtall, så stenge igjen når den går på tomgang eller noe lignende. Men er så rart, virker ikke om jeg bytter ventil med en jeg vet virker, og samtidig er det spenning i ledningen...

Takker for svar på forhånd :D

EDIT: Fungerer fint når motoren er kald. Men straks den nåla kommer over det blå feltet, så begynner den å oppføre seg rart...

Skrevet

Den slangen som du har avbildet går til kullkanister. Den andre enden går til under gasspjeldet. Om den ikke er blendet så har du falskluft så det synger etter

Skrevet

Så det du mener er at jeg skal blende av den som kommer fra innsug? Om jeg gjør det så kveles den med det samme den er på tomgang. Jeg starter, går i 2 sec, også "kveles" den.

Skrevet

Fra innsuget? Jeg snakker om gasspjeldet som har 3 tapper. 2 for vann og 1 til kullkanister. Det er den du skal koble til dingsen du har lagt ved bilde av.

Om bilen ikke går når den er tettet er det noe annet du har fakka opp

Skrevet

Alle slanger står der de skal være, er jo forskjellig tykkelse på de så er ikke mulig å sette den slangen for kullkanister til vann. Hvis jeg husker rett.. Alt står rett, trooor jeg :lol:

Men alt som normalt, eller som jeg tror det skal være og utifra det jeg husker, da går motoren helt fint når den er kald, men straks den blir varm så stopper den bare om jeg ruser den opp, tar jeg av slangen som kommer fra gassspjeldet sånn at den suger i seg luft uten noe form for ventil eller noe, så fucker det opp tomgangen på bilen, uansett om den er varm eller kald. Det jeg sier er at ved kald motor så er alt som normalt... straks nåla kommer litt forbi det blå feltet, så begynner det.

Skrevet
Lamba regulerer når motoren har fått litt varme i seg så det kan være den

Du sier noe der. Men da er det rart at den går fint på tomgang når jeg holder for den slangen som går til spjeldet, uansett temp. Vet du hva det er slangen er koblet til? Noe form for ventil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...