Rodeglæppen Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 hei... har en e36 compact med m43b16 motor som jeg har hatt en overhaling på motor. jeg har hatt ute motoren og byttet litt pakninger o.l Nå har jeg satt motoren inn igjen og koblet til strøm igjen.Men nå får jeg ikke starteren til å dra rundt når jeg vrir om nøkkelen, men starteren drar rundt hvis jeg kobler den direkte til strøm. så jeg har en følese på at det er en startsperre her som stopper opp. Men nå som hjernen o.l har vært uten strøm lenge har den da blitt blanket? Noen måte å ta en nødaktivering? Noen som har no tips her? Mvh Rodeglæppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Startsperre kom i 95. Så kommer litt an på modell. Før den tid ble startsperre levert som ekstrautstyr, men tviler på at det er på en 316. Det kommer en tynn ledning som skal inn på starteren. Sjekk om denne gir strøm når du vrir på tenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 hei glemte å skrive om det. men bilen er en 97mod og det er en liten ledning som går inn på starteren og denne får ikke strøm. men starteren gikk hvis jeg koblet direkte strøm rett på den kontakten hvor den lille ledninger er tilkoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Startssperren på disse motorene er vel at den kutter tenningen? Altså starteren svirrer rundt uansett om startsperren slår inn... Jeg fikk så og si samme problem som deg, og da var det bare jordingskabel hadde dårlig kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Kobler innslaget på starteren inn? Hører du at startreleet slår inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 nei hører ingenting, eneste som lager lyd er tomgangsregulatoren. og den lille kabelen får ikke strøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimh Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 vis det er startsperren som tuller det til så sjekk om det kommer strøm til bensinpumpen mein gang du setter på tenningen i noen sekunder. vis det ikke kommer strøm der så er det nok startsperren som tuller. og gå over alle kabler osv og sjekk om at sitter som det skal og sjekk jording som nevnt over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2012 Da er denne saken løst;) Det viste seg at hvis jeg brukte den gamle nøkkelen til bilen som er ødelagt så funka det;) Og prøvde da senere å benytte den "nye" nøkkelen så fungerte den å LØST:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå