StasVogna Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 Har nettopp bytta motor i bilen (E34), men nå vil ikke bensinpumpa gå. Jeg har målt en del og funnet ut at styreenheten ikke sender ut minus til releet. Jeg har prøvd med 2 forskjellige styreenheter, men til ingen forskjell. Hvilke parametre må til for at styreenheten skal trigge bensinpumpereleet? Motoren gikk i et par sekunder på bensina som lå i railen...
joakimh Skrevet Juni 16, 2012 Skrevet Juni 16, 2012 hører litt ut som startsperre som har slått inn. vett jallefal at e36 så kutter startsperren ut strøm til bensinpumpa og tenning. så sjekk om det va startsperre på den nye motoren (tror det var i 1995 det ble standar med startsperre)
StasVogna Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Skrevet Juni 17, 2012 Det er en motor uten vanos, så da er den vel fra før 94. Uansett så får den jo tenning siden den fyra litt for meg. Noen andre forslag?
Emihol1 Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 hadde samme problem i min e34 jeg bytta motor i nettop. bytta motor fra m50b20 tl m50b25. fikk ikke start da, og målte alt ( tenning, dyser etc.. ) viste seg her at jeg heller ikke fikk jording til bensinpumpe releet. gjorde det enkelt og klippet av ledningen og la opp en ny jording rett i karros.
StasVogna Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Sjekket alle jordingspunkter idag, men fant ingen feil. Gjorde da som Emihol1 foreslo og jorda releet direkte. Bensinpumpa starta, og motoren starta og gikk som forventet Men er det ikke krav til at bensinpumpe bare skal gå i 3-4 sek. når tenninga vris på, men man ikke starter motoren?
Emihol1 Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 eneste som er forskjell er at om du lar tenninga stå på, stopper ikke pumpa etter 3-4 sek.
StasVogna Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 eneste som er forskjell er at om du lar tenninga stå på, stopper ikke pumpa etter 3-4 sek. Jepp Men spørsmålet er om det er påbudt at pumpa stopper etter 3-4 sek? Mener jeg har lest det et sted...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå