Hangmanibal Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Hei BIL: Bmw E34 520i 1995 modell 50motor I går tok jeg ut instrument/styrehus/speedometer for å ta på chrom ringer. Når jeg koblet alt til igjen lyste ikke lysene i instrumenthuset så jeg gikk på biltema og kjøpte nye pærer. Monterte alle pærene og koblet til igjen, da lyste alt fint igjen.. Men så sluttet kilometer telleren å lyse, så jeg måtte koble alt ut igjen og lodde på noen ledninger som hadde røke (no problemo) Når jeg koblet til instrumentet igjen lyste ingenting, utenom varsels lampene helt nederst?? Nå er det bare varsels lampene som lyser i instrumenthuset...aircondition instrumentene har også sluttet å lyse, og der klarer jeg ikke å skifte pærer om de er ødelagt. Jeg kobler ut batteriet, pluss først så minus, så kobler jeg fra den blå polen først i instrumenthuset også den gule, og omvendt rekke følge når jeg kobler alt på igjen CDspilleren har også koblet seg ut og ikke funket, dette skjer annenhver gang jeg kobler ut batteriet/instrumenthuset?? Har sjekket sikringer i boksen under panseret og boksen under setet bak! Ser ikke ut som noen av de er gåen, har målt de også Er det noen som forstår eller har vært borti det samme?? Setter stor pris på svar! Takk '>Her ligger jeg til 3 bilder for å gjøre det litt enklere å forstå: Sånn som dette lyser det i dag, ingen av de med chrome ringer rundt lyser og ikke trippteller heller. Aircondition
AutoMartin Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Ang å fjerne panelet foran AC bryterne, mener jeg du trenger å dra av plastknottene(de store runde du vrir på) og under der løsne enten noen små skruer eller mutter i midten av hver bryter. Da kan du fjerne panelet og bryterne m/vaier henger igjen. Istedenfor de loddingene ville jeg hentet strøm fra ledningene rett før kontaktene til speedometeret. Bruk voltmeter og stikk pinnene inn i kontaktene eller bruk koblingsskjema og finn ut hvilke ledninger som gir strøm til lys i speedometeret fra før, og koble til der heller. Ellers kan jeg ikke si så mye for å hjelpe, annet enn hvis problemet oppstod etter du koblet og loddet selv, må du jo ha gjort en feil et sted.....Tenk deg GODT om å sjekk GODT etter hva du gjorde......Lykke til
Hangmanibal Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 tror ikke jeg gidder å stresse mer med det! fant ut av det, hadde koblet de ledningene feil, så koblet de omvendt av det man ser på bildet. Trodde egentlig ikke dette hadde noe å si, siden det ikke er noe minus og pluss på pærer. Aricondition bryterene lyse opp igjen når jeg koblet om, så det vill si at speedometeret og aicondition panelet er koblet sammen på en eller annen måte.? Hadde egentlig bare flaks, gjode de bare for å prøve Takk for hjelpen Martin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå