LosManiac Skrevet Juni 17, 2012 Skrevet Juni 17, 2012 Jeg kjøpte min første BMW nå i høst, en 530XD 2007. Bilen har fulgt alle servicer hos merkeforhandler i Tyskland som leaset bil og av forrige eier i Norge. Tidligere i vår vokset og polerte jeg bilen og fant bobler under glassluken på bakluka. Søkte da rundt på Bimmers og fant at dette var et kjent problem og noe BMW stort sett har tatt som reklamasjon. Jeg hadde nettopp første oljeskift etc på ca 90.000 km og valgte å bruke Østbyen Bil i Bodø som merkeforhandler for å skaffe erfaring og for å ta saken med boblen i lakken i samme slengen. Når jeg bestilte time skrev de at de skulle se på det og kontakte BMW for å høre på reklamasjon. Når jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at BMW tar dette som reklamasjon, bakluka blir omlakkert og skulle leveres hos Østbyen om ca 1 uke. Jeg har tidligere bare hatt en nesten ny Avensis D-cat og en kjøpingsny Avensis D-cat. Forhandleren i Bodø på Toyota har alltid vært lett å ha med å gjøre både når gearkassa fikk lekkasje etter 50.000 km og når bremsene måtte skiftes 2 ganger på en 2009 Avensis. Dette skal bare mangle, men det er alltid greit å slippe å diskutere og krangle. Jeg var derfor spent på hvordan BMW forhandleren er, mest pga en del rykter om dårlig behandling av kunder hos Østbyen (de har vel i det siste skiftet eier og daglig leder) dette kan såklart ha noe å si, men jeg er strålende fornøyd med behandlingen jeg fikk der. Jeg har ikke noe imot å betale noen kroner mer enn hos et uavhengig verksted så lenge merkeverkstedet er lette å ha med å gjøre, er hjelpsomme på spørsmål og problemer man vil fikse selv samt tar reklamasjoner på importbiler på lik linje som "norske" biler så lenge det er kjente problemer med bilene. Synes det er greit å gi litt skryt når man opplever god service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå