Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Motoren min blir ikkje skikkelig varm, bare ved litt "hard" kjøring.

På vanlig kjøring ligger den rett over det blå, selv etter 10mil

Det er en 520d 2002 modell

Har også vert borti att jeg hører noe "surkle" i motorrommet når jeg stoppa bilen!

Men har kjent på kjøleslanger, og de er ikkje særlig varme:p

Varmeapparat fungerer heilt fint.

Mitt spm er da, hvorfor den lave tempen? og er det vanlig med "surkling" ?

Takker for alle svar:)

Skrevet

Dette blir ett skudd fra hofta, men jeg vet jeg har lest at denne temp problematikken kan skyldes AGR termostaten.

Surklingen har jeg ingen svar på dessverre.

Skrevet

Ja er ikke beskymret for att den ikke blir varm, hadde vert verre hadde den kokt:p

Nei den surklinga irriterer meg! prøver og finne ut hvor og hvorfor den lyden kommer:p

Skrevet

I forhold til surklinga så ligger BKF i et "badekar" med drenering. Om dreneringen er tett kan man kanskje få en slik lyd, dersom "badekaret" er fullt av vann. Ikke lett å si helt hvordan en surklelyd høres ut, men bare en tanke - og verdt å sjekke ut...

Grunnen til at motoren ikke blir varm er ganske sikkert, som nevnt, termostat(er).

Du har termostat både på motoren(den vanlige) og på EGR/AGR - bytt begge om det ikke er gjort nylig, så skal du se at motoren blir varm.

Skrevet
I forhold til surklinga så ligger BKF i et "badekar" med drenering. Om dreneringen er tett kan man kanskje få en slik lyd, dersom "badekaret" er fullt av vann. Ikke lett å si helt hvordan en surklelyd høres ut, men bare en tanke - og verdt å sjekke ut...

Grunnen til at motoren ikke blir varm er ganske sikkert, som nevnt, termostat(er).

Du har termostat både på motoren(den vanlige) og på EGR/AGR - bytt begge om det ikke er gjort nylig, så skal du se at motoren blir varm.

Teorien din hørest meget bra ut:)

Men, hvorfor lager det lyd når jeg stopper bilen? hvilken drenering er det du mener?:)

Takker for svar!

Skrevet

Dreneringa ligger i bunn av "badekaret" :wink:

Kommer vel til den delvis under BKF om jeg ikke husker feil.

Er fryktelig dumt om dreneringen går tett og BKF tar inn vann(for det gjør den om vannstanden blir høy nok) - også blir det vinter og vannet fryser inne i BKF :shock:

Skrevet

BKF=BremseKraftForsterker

Tror du jeg er så god til å tippe? :wink:

Men nå skal det sies at det er jo ikke sikkert at det er dette som er problemet dit, men bare en tanke jeg fikk. Lett å sjekke ut, og lett å gjøre noe med(rent bortsett fra om du har fått BKF full av vann)

Skrevet

Takk, dette må sjekkest!

Kan faktisk godt hende, for når jeg skal oppdage lyden, så skrur jeg fort av bilen, og holder da somregel på bremsa!:)

Har igrunnen vert redd for att det skal vere bobling fra kjølesystemet på motoren, men med tanke på att jeg får varmluft i kupèen, bilen ikke blir særlig varm og der er vatn, så er det igrunnen lite trolig!:)

Takker for svar

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...