Gå til innhold

Importere BMW M3, hjelp!

Eriksen93
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo sjansen du tar ved å importere bil og ikke kjøpe en her i Norge som du kan besiktige uten noe ansvar. Er desto vanskeligere å veldig tungvint å reise Europa rundt fordi du MÅ se bilen LIVE før du kjøper...

Mitt tips hvis du skal importere er å gå for en høyt prisa og tilsynelatende ærlig selger/annonse, da minimerer du sjansen for å kjøpe katta i sekken.

Men som sagt, det du selv sier, at selv bilder sier ikke alt, er jo nettopp det største problemet ved å importere :wink:

Er nok lite å spare på å importere en E46 M3 da de er relativt dyre i utlandet og på vei ned i pris her i Norge.

Mitt tips hvis du SKAL ha E46 M3 tror jeg må bli å finne en i Norge med en selger som ikke forventer gull og diamanter for doningen sin. Høy verdi på E46 M3 i Norge ennå, men alderen er i ferd med å ta den igjen skikkelig så kanskje vente litt, for prisene på den er på rask vei ned!

Du får E39 M5 til 350.000.- og E46 M3 til 450.000.- 3L sekser mot 5L V8, og ca 100,000.- billigere bil i snitt, mitt valg var enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sjansen du tar ved å importere bil og ikke kjøpe en her i Norge som du kan besiktige uten noe ansvar. Er desto vanskeligere å veldig tungvint å reise Europa rundt fordi du MÅ se bilen LIVE før du kjøper...

Mitt tips hvis du skal importere er å gå for en høyt prisa og tilsynelatende ærlig selger/annonse, da minimerer du sjansen for å kjøpe katta i sekken.

Men som sagt, det du selv sier, at selv bilder sier ikke alt, er jo nettopp det største problemet ved å importere :wink:

Er nok lite å spare på å importere en E46 M3 da de er relativt dyre i utlandet og på vei ned i pris her i Norge.

Mitt tips hvis du SKAL ha E46 M3 tror jeg må bli å finne en i Norge med en selger som ikke forventer gull og diamanter for doningen sin. Høy verdi på E46 M3 i Norge ennå, men alderen er i ferd med å ta den igjen skikkelig så kanskje vente litt, for prisene på den er på rask vei ned!

Du får E39 M5 til 350.000.- og E46 M3 til 450.000.- 3L sekser mot 5L V8, og ca 100,000.- billigere bil i snitt, mitt valg var enkelt:)

Takk for svar. Ser jeg var litt uklar i hva jeg var ute etter! Skal altså importere en M3, men jeg skal sette over deler i en 320 i norge :) Så jeg tenkte å importere en bil med såkalt "salvage title" men må enten satse på at motor og andre viktige komponenter funker, eller sende meg selv eller andre som jobber med det for å sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ok, dette har jeg ingen erfaring med. Men skal du handle en bil som er kræsja så hardt at den får salvage title så holder vel bilder, ? (Salvage title=USA, ikke sant?)

Da blir det hvertfall ikke flere M5 :applause::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ok, dette har jeg ingen erfaring med. Men skal du handle en bil som er kræsja så hardt at den får salvage title så holder vel bilder, ? (Salvage title=USA, ikke sant?)

Da blir det hvertfall ikke flere M5 :applause::wink:

Ja, men det skal ikke mye til for at de får den tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er dine alternativer slik:

-Dra over selv å se på bilen før kjøp

-Få noen du kjenner til å dra å se på den

-Kontakte firmaer som driver med bilimport/export i det landet du finner en intr bil, for deretter å betale de for å bekrefte bilens tilstand før du kjøper

-Stole på selger og bil, og handle uten å fysisk se bilen, gjorde det med en Mazda RX7 for noen år siden, fungerte smertefritt, men var en del som selger ikke gadd å nevne da (Mest småting)

Bruk f eks www.ebay.com som betalingskanal da det er mye tryggere å la det gå gjennom noe, enn rett fra bank til bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...