Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært på utkikk etter en fin BMW E34 sedan en stund og har kommet over en utgave som er i kjempeflottstand. men det sitter en M20 2L 12v på 129HK.

Jeg vet jo godt at denne motoren ikke er like sprek som 24ventileren på 150hk. Men jeg er ikke ute ette no racerbil.

Og hvordan er det med ombyggingsmuligheter fra en M20 til M50? Passer drivverket og girkasse fra M20 på en M50 motor? Skjønner at jeg må ha et nytt ledningsnett til en annen motor.

Er jo ikke elktriske vinduer på den , men det er vel ikke noe krise :)

Er det noen andre innspill som kunne vært greit å vite om 2L 12ventiler motorene eller BMW E34's første modeller?

Skrevet

Sjekk når registerreim er byttet, da det ikke er kjede på disse.

Se etter svetting fra toppakningen.

Girkasse passer ikke om hverandre, heller ikke hele mellomakslingen. Så du må kjøpe en komplett M50 med gir og mellomaksling fra E34, samt såklart hjerne, ledningsnett osv. Da er det bare å bytte om og koble om motorkontakten. Motorkontakten er det mange som har koblet om bl.a. her på bimmers, så skal ikke være vanskelig å finne ut hvilke ledninger som er hva :) M20b20 er en svak motor, som slites mere enn større motorer, spesielt ved bruk på "fjellet" eller lignende. Så det er greit å få tak i en M50 å ha i "reserve" hvis du uansett har lyst til å bytte etterhvert. Ved litt hard bruk kan det hende M20'n må byttes ut tidligere enn du tror, dette spørs helt på tidligere bruk og vedlikehold (som på alle andre motorer). Ville helt klart gått for M50b25 (2,5 literen) om du skal ha det og, da 2-literen der heller ikke er like solid og trofast som 2,5-literen. Men som sagt, alt dette kommer helt an på bruk, tidligere bruk og vedlikehold :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...