Fire^^ Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Heisann, hentet meg en E39 idag 2002 mod med en 2,2l 170hp motor, problemet me denne er at når den er varm så dør den når du skal gi gass for å sette igang, den kan og dø ut når du trykker inn clutchen inn mot ett kryss elle lignende. Når du gir gass så akselerer den ikke jevnt, er ikke slik at den hopper avgårde men skyve er ikke helt jevnt, samt den har null/lite effekt under 2000rpm i spesielt 2.gir. er dette symptomer på kamaksel elle veivsensor? Fant ett hul i innsugslangen som jeg tettet, problemet med at den dør ble litt bedre men er der fortsatt... Tar imot tips å hjelp!
oleo Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Dette kan gjerne være kam- eller veivsensor. Men jeg ville nok tatt en diagnose aller først.
AutoMartin Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg ville sjekket den innsugsslangen skikkelig nøye! Fant du et hull, kan det være flere. Det stemmer med symptomene, for når gummien blir varm blir den mer fleksibel og utvider seg en smule og lekker derfor mer da.
Fire^^ Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 tok av hele slangen å tvinnet hele driten me el-teip, virker som de hjalp litt, men skal selfølgelig få tak i ny hvor kan jeg kjøpe diagnose utstyr til en 2002mod 5serie?
Fire^^ Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 hva trur folk om luftmengde måleren? kan den lage slike symptomer? var så godt så ingen forskjell med eller uten lmm.
Re4lP0wer Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg hadde noe av de samme problemene. At den døde når jeg clutchet for og stoppe i et kryss. Dette forsvant når jeg byttet tomgangsregulatoren!
AutoMartin Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 hva trur folk om luftmengde måleren? kan den lage slike symptomer? var så godt så ingen forskjell med eller uten lmm. Ja, den kan lage sånne symptomer. Og hvis det ikke er forskjell på med og uten, ville jeg testet med en annen lmm. Ang ditt spørsmål om bytte av tomgangsregulator så er det enkelt å bytte:-) Men ville holdt en knapp på den lmm'en foreløpig. Når man vanligvis kobler fra lmm, sviver motoren utrolig dårlig og oppfører seg nettopp som du nevner din gjør......
Fire^^ Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Rengjorde tomgangsregulatoren idag å den var fin. onkelen min (bilmekaniker) snakket idag med en som har god peiling på bmw, å han sa de kunne verr noen slanger under innsuge? å at bmw hadde ett rep kit for dette? men jeg hadde av alle slanger idag å den ventilsaken over tomgangsregulatoren å jeg kunne ikke se noe annet enn kjølevannslanger å elektriske kabler? Sjekket også lmm å den såg ny ut innvendig.
AutoMartin Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Ang lmm, så inneholder den elektronikk som kan være gåent. Så hjelper nok ikke at den ser fin ut inni. Den kan gjerne være ødelagt allikevel. Her er et bilde av de slangene du burde finne i forbindelse med innsugsslangen, som ikke er vannkjøling eller strømkabler .
Fire^^ Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 Fikk tatt en diagnose igår hos en kompis, viste kam sensor innsugsiden, kjørte rett t bmw å kjøpte sensoren å kjørte him å skiftet den på 10 minutt helt annen bil å kjøre, spesielt siden jeg aldri har kjørt den når den gikk skikkligt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå