Eirik_Ie Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Hei, tenker på å bytte motor fra 1,8 til 2,5 liter i e36'n, så lurer på hva som må gjøres for å få dette godkjent? Vet at jeg må ha f.eks *Skivebremser *Forsjell på vekt (men biltilsynet mente 50 kg skulle gå bra) *Speedometer elns? *Forsterkninger bak? mere? Hva trur dere?
turbokula Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Hei, tenker på å bytte motor fra 1,8 til 2,5 liter i e36'n, så lurer på hva som må gjøres for å få dette godkjent? Vet at jeg må ha f.eks *Skivebremser *Forsjell på vekt (men biltilsynet mente 50 kg skulle gå bra) *Speedometer elns? *Forsterkninger bak? mere? Hva trur dere? du må ha skivebremeser bak og bytte hele bakstilling og bytte diff husk stikk akslene og og må bytte forstilingmen husk må ha en annen mellom aksel du får sikkert beskjed om og bytte dempere til 2.5litern også må du ha hele eksosen
ronnyskretting Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Du vil slite med å få dette godkjent på grunn av vekt. Tror det ligger flere tråder om dette her inne på bimmers. Men en e36 med sekser har en helt annen forakselvekt enn en med firer så det er der problemet ligger. Gå heller for en 318 is. Det er firer og en del mer futt i en hva du har nå
Eirik_Ie Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 E rimeli bestemt på å ha rekkesekser... MEN, biltilsynet var egentli rimeli positiv til vekta o_o han mente at 50 kilo skulle gå bra å ettersom jeg har byttet til plast sjermer forran å bak... Vet at jeg må bytte skiver, har senkesett på allerede (til 318 men ska prøve å få lurt det til 6'r (A)) Men hvorfor må man bytte diff? o_O eksos går greit, trenger bare katalysator så skal jeg ha effektpotte bak det du mener med bytte bakstiling, har hørt noe om at du kan forsterke bakstillling med å sveise/lime forsterkninger å da skulle det være greit elns?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå