Gå til innhold

Ny stereo i x5 e53.. ingen lyd. hjelp!!

Anbefalte innlegg

Hei.. har kjøpt ny stereo for å ha i min x5. Så klart har jeg den utgaven med DSP i. Har prøvd det nye annlegget men ingen lyd så klart. Kan noen hjelpe meg med hvordan man kobler rundt dette eller hvordan man gjør det. Kan hende det allerede er postet på forumet uten at jeg finner det..

Jeg har et slikt display fremme med cd spiller over orginalt..

s1sackrrn8qwz66b8g2h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har egentlig gitt opp dette, etter som jeg forstår er det veldig vanskelig.. fant ingen digital kabel på forsterkeren bare lednings plugger.. Begynner å tenke på dice. får heller ha en anne skjerm til ryggekamera..

Kan noen annbefale en dice for å ha i min x5 2003 e53. Hvis ikke der er noen lure løsninger da det ser ut til å ikke være digital ledning i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe.. Har tatt bilde av forsterkern, det jeg synes er rart er at der ikke er noen digital kabel. bare tre plugger med vanlig ledning. virker som den store er inngang med strøm og lyd og de to små er utganger. ene for bass høytalere og andre for diskant/mellomtone.. kan det stemme.. må vel være greit å bytte ut denne forsterkeren???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så klart.. glemte det..Men nå har jeg Ordnet det.. men dere kan jo se hvordan den var koblet.. forstår det slik at etter 2003 en gang sluttet dem med digitale signal, derfor har jeg ikke koax kabel..

Jeg fant en annen tråd hvor det sto en mulighet for å gå forbi dette annlegget.. var litt klabb og babb men det gikk greit egentlig.. koblet opp orginalspilleren bak med pluss, minus, tenning og canbus tror jeg det het. Slik at den er inntakt bak. så koblet jeg ny annlegget fremme med de kontaktene som var der. Lurer DSP annlegget til å tro at det er orginal annlegg som spiller men signalene kommer fra ny annlegget. Stiller inn volumet bak på orginal enheten slik at det blir passelig så styrer jeg volumet med den nye hovedenheten fremme.. Alt virker slik det skal på rattet og samtidig kan jeg nullstille kjørekompjuteren bak hvis det trengs.. Er bedre en å rive ned hele annlegget ink høytalere for så å sette inn nytt.. Etter det jeg leste var det stort sett alternativet.. hvis man skulle være sikker på å få det ordentlig. Slik det er nå ser man ingen ting til det bak da det er montert der hvor cd veksler bruker å være..

3hmb2nfwhpne33rts1vb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

ja så klart.. glemte det..Men nå har jeg Ordnet det.. men dere kan jo se hvordan den var koblet.. forstår det slik at etter 2003 en gang sluttet dem med digitale signal, derfor har jeg ikke koax kabel..

Jeg fant en annen tråd hvor det sto en mulighet for å gå forbi dette annlegget.. var litt klabb og babb men det gikk greit egentlig.. koblet opp orginalspilleren bak med pluss, minus, tenning og canbus tror jeg det het. Slik at den er inntakt bak. så koblet jeg ny annlegget fremme med de kontaktene som var der. Lurer DSP annlegget til å tro at det er orginal annlegg som spiller men signalene kommer fra ny annlegget. Stiller inn volumet bak på orginal enheten slik at det blir passelig så styrer jeg volumet med den nye hovedenheten fremme.. Alt virker slik det skal på rattet og samtidig kan jeg nullstille kjørekompjuteren bak hvis det trengs.. Er bedre en å rive ned hele annlegget ink høytalere for så å sette inn nytt.. Etter det jeg leste var det stort sett alternativet.. hvis man skulle være sikker på å få det ordentlig. Slik det er nå ser man ingen ting til det bak da det er montert der hvor cd veksler bruker å være..

3hmb2nfwhpne33rts1vb.jpg

Hei, gammel tråd detta men prøver allikevel, har sef skaffet meg en x5 02 modell med DSP system, handla ny stereo og gjett, ingen lyd. har sett at løsningen er å koble opp den gamle spilleren bak, men det jeg lurer på om du kobla opp bare radio eller måtte du koble opp cd spilleren oxo?? har samme gamle radio som du hadde, og ev husker du hvem kabler baki der du koble til?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...