Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e34 m50b20 som jeg har vært på etterkontroll med 3 ganger nå. Den går fortsatt ikke gjennom eu pga for høy avgass. CO ligger på ca 0,6% på tomgang (skal være under 0,5%) jeg har byttet lamdasonde og katalysator. I dag prøvde jeg på nytt på etterkontroll med ca 40/60 blanding med e85 og 95 blyfri. Fikk den ikke godkjent pga at CO gikk opp og ned hele tiden, mellom 0,3-0,7%. Etter min mening viste måleapparatet gjennomsnittlig mest under 0,5%, og mens jeg snakket med kontrolløren gikk målingen ned mot 0,2% innimellom. Har noen tips om hvordan å enten redusere utslippet enda mer, eller få det stabilt?

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for svar :) motoren går meget fint (har blitt komplimentert). Jeg koblet fra lmm og da begynte motoren å hoste, så jeg satser på at den virker. Olje og filter er nettopp byttet også.

Skrevet

Lmm kan virke, men være litt slapp. Vet ingenting om luft MASSE målere, men luft mengde målere kan strammes iallefall..

Skrevet

Så langt som min kunnskap og søkeegenskaper rekker, så har jeg elektronisk lmm. Etter tips har jeg skjønt at eksosen min lekker for mye.

Skrevet

Utføres avgassmålingen med varm motor ?

Ett tips som ofte blir nevnt er å hardkjøre motor like før visning.

Skrevet

Bilen har alltid vært varm, men ikke kjørt veldig hardt rett før konroll. Etter det jeg har lest her på forumet er det å grisekjøre til hjelp for å rense gamle katalysatorer, og ettersom jeg har helt ny tenkte at den ikke trengte å bli "blåst" rein. Vil dyserens hjelpe på utslipp også?

Skrevet

Nei det er sannt, hjelper nok bare på gamle catalysatorer å kjøre hardt før måling.

Og hvis bilen alltid har vært varm ved måling er nok det heller ikke noe problem.

Dyserens har hatt liten/ingen virkning de gangene jeg har prøvd det, men det er ikke sikkert dysene mine var så ille heller.

Skrevet

Jeg skal prøve å tette eksosen bedre, og kanskje kjøre litt dyserens. Håper det bedrer seg, men får ikke gjort noe nå pga ferie.

Skrevet

Det er noen lekasjer i skjøtene, men trodde de var så små at det ikke skulle ha noe å si. satster på at det er det som ødelegger

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg vært på kontroll igjen etter å ha tettet eksosen, og nå var resultatet dårligere. Nå lå målingene på 0,55-0,9% på tomgang. Hadde litt svakere e85-blanding nå enn sist, men nå var eksosen så godt som tettet. Jeg spurte om tips fra han som tok kontrollen, og han sa han trodde den får for fet blanding. Er det mulig å manuelt stille blandingen på disse motorene? (m50b20). Ellers er det vel å prøve å rense tomgangsregulatoren? Har noen andre tips også? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...