Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

For en tid siden kjøpte farsan seg en 98 520i. Han synes den virker vel slapp for 150hk, så jeg dro med meg BMW Scanner 1.4 og laptopen min for å sjekke litt. Har også en OBD2 til 20-pin adapter til dette.

Jeg får opp de fleste modulene på bilen, men ikke det som er mest interessant i dette tilfellet; DME. Har lest mye rundt på alle tenkelige fora, men jeg finner stort sett bare historier om folk som ikke får opp annet enn DME. Jeg får heller ikke opp modulet til SRS/Airbag, noe jeg også skulle sjekket siden denne lampen lyser litt sporadisk.

Er det noe jeg kan ha oversett på denne modellen? Jeg kan ikke finne noen OBD2-kontakt i bilen, så må nok belage meg på å bruke 20-pinneren.

En annen ting; skal motorfeillampen eller EML lyse når man skrur på tenningen på denne modellen? Kan ikke si at den gjør det på min 2003 525d, men den virker da under test. Finner ingen slik funksjon på hans instrumenter.

Håper noen har noen gode tips :)

Skrevet

Hmm, jeg klarer ikke å finne noen årsak til at jeg ikke finner DME på diagnosen. Har renset kontakten og har på følelsen av at jeg har prøvd "det meste" ellers. Diagnosebussene er vel koblet sammen slik at jeg skal få opp DME hvis jeg ser alle andre enheter?

Trenger gode råd om noen har ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...