Hopen Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Har problem med ac på bilen min. Når jeg trykker på knappen starter verken vifte eller kompressor og ingen kald luft. Hvor mmå jeg starte å feilsøke? Mvh
TurboLag Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 kan også være lekkasje/lite gass. dra til en ac-spesialist og få sjekka, de titter også over kompressoren samtidig
killarinc Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Starter selv om det er lekasje eller lite gass. Kompressor får ikke signal vis knappen inni bilen ikke lyser
TurboLag Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 starter ikke hvis det er lite gass nei. er en trykkbryter som hindrer kompressor i å starte da for å unngå at den går varm og/eller skjærer seg.
Morty999 Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 min starter og det er lite gass i systemet så det skal nok starte uansett
DariusK Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 starter ikke hvis det er lite gass nei. er en trykkbryter som hindrer kompressor i å starte da for å unngå at den går varm og/eller skjærer seg. Det er riktig hva han skriver. Samme bryter gjør at AC kompressor starter ikke om vinter. Trykk på ventilen forsiktig og se om det er noe trykk der i det hele tat. Etter at du har sjekket rele og sikringer.
Ballder Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Det at ac ikke starter om vinteren er hovedsaklig styrt av utetemp sensor. Kobler ikke inn når ute temp er under 4-5 grader. Temp føler på ac register i coupe tvinger også AC til og stoppe/ikke starte når den føler at tempen er tett på 0 grader. Det for og forhindre ising av register.
DariusK Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Det at ac ikke starter om vinteren er hovedsaklig styrt av utetemp sensor. Kobler ikke inn når ute temp er under 4-5 grader.Temp føler på ac register i coupe tvinger også AC til og stoppe/ikke starte når den føler at tempen er tett på 0 grader. Det for og forhindre ising av register. Ja trykkbrytter er ikke hoved ting som slår av AC om vinter. Sjekk om AC kompressor går ret etter at du har startet bilen, hvis kondenser vifte er defekt så den skal gå en liten stund før trykken skal bli for høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå