Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ruslan`s e39 prosjekt

Da var min tredje bimmer skrubil innkjøpt og kjørt vel til verksted.Dette er mitt første bilprosjekt. Er bare 17 år så har ikke sååå gopeiling på biler / eller mekk .. ( kun moped )

Er veldig fornøyd, er litt plukk på den men får dra opp armene og mekke litt.

Bilen er ikke eu-godkjent

Men det første er å få skilter på den og etter det bygge den om til m5.

Historie : Var ganske lei av mopeder siden har hatt over 10 av de. Og har hatt prosjekter på Mopedportalen.. så ja blei lei av det så fikk jeg lyst å prøve noe nytt.

Skulle egentlig kjøpe meg Mercedes e124! meen begynte å like bmw osv så spurte æ pappa om han har lyst å kjøpe bil til meg " svaret var ja " siden ville lære noe å skru på " men da leitet jeg etter en bil på finn.no over 2 uker så dukket det opp en e39 , ringte han som selgte bilen og spurte om vi kunne komme og se på bilen.

Dager etter kjørte vi og så på bilen , bilen så veldig grei ut og den sviver fint :)

fikk pruta han fra 20 000 kr til 14k , da var bilen i boks :)

9ynirj0zf9kn9lvybjwr.jpg

s66wtcwa72hxaatwst8y.jpg

Litt uvant med denne sia " bimmers " siden er vant til mopedportalen. Så det kan være at æ feiler med noe .. Så det er bare å siifra om jeg feilet elns så kan vi ordne det :)

Gjort ( G )

Ikke gjort ( x )

Er billig kjøpt bil ( 14 000 kr ) så er et par feil med den:

1)Bakstilling ( x )

2)Forstilling ( x )

3)ledd ( x )

4)nær lys ( x )

5)rør /slange ( x )

1 : Alt av deler osv får jeg gratis siden pappa har bil butikk i Latvia og der selger de alt av deler /tuning/motor deler til alle biler , eu kontroll får jeg også gratis og masse mer..

Siden pappa eier bilfirma / bilverksted.

Utsende setup :

Fjerne rust ( x )

Lakkere panser / sort / ( x )

Lakkere bakluka / sort / ( x )

Kjøpe angel`s lys ( x )

Kjøpe M5 for fanger ( x )

kjøpe M5 bakfanger ( x )

hive på senkesett ( x )

trekke om interiør med svart skin / M3 sportsetter / ( x )

M3 side speil ( runde ) ( x )

skaffe effektanlegg / endestykker med 4 utgang / ( x )

19 toms felger ( vet ikke åssen enda ) ( x )

og masse mer , kommer ikke på akk nå.

Motor Setup : ( bytte ut slittdeler og hive på noe som gir ber effekt )

Sportsfilter ( x )

blåeslanger ( x )

nye stempler ( x )

ny kjede/belte / vet ikke helt hva det heter ) ( x )

og noe mer , kommer ikke på akk nå . Men mer info kommer senere :)

FORRESTEN ÅSSEN LEGGER MAN TIL UPDATE MED BILDER OSV ?

I KOMMENTAR FELTS ?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvis du skal bygge om en E39 til E39 M5 så lurer jeg veldig på hvorfor du skal piffe opp orginal motoren med div div. koster mer enn det smaker å piffe opp en M52 / M54 ant enn om du bygger turbo bygg.

og power filter hjelper deg heller ikke stort mye. bare et tips .!

-Petter

Skrevet
hvis du skal bygge om en E39 til E39 M5 så lurer jeg veldig på hvorfor du skal piffe opp orginal motoren med div div. koster mer enn det smaker å piffe opp en M52 / M54 ant enn om du bygger turbo bygg.

og power filter hjelper deg heller ikke stort mye. bare et tips .!

-Petter

åå, nei mente ikke sånn , skal bare bytte ut slit deler på motoren.. og ha filter til effektanlegg osv :)

skal ikke gjør noe ant.. :) men takk , Petter :)

Skrevet

Har jobbet litt mer med rustfjerningen på baksiden av bilen, litt gjenstår. Tok også å pusset vekk rust på panseren, der man fester den, så slipper jeg at rusten smitter over med tiden.

Rev også tannstag av bilen . Enten så vurderer jeg å fikse den eller bare vente til pappa får det inn ;)

men vi ser bare hva som skjer fremover, Det er jo best med ny ? siden skal bygge bilen ordentlig og ikke noe jallamekk.. har ikke tenkt å raukjøre bilen heller siden den har gått så lite og drit god motor i den , men lit for liten.

men holder det , siden er førstebil..

Skrudde av motortoppen , Det er en topp til hver sylinder , topp 2 og 6 er litt dårlig. så pakninger var også litt dårlig , men da får jeg fikse det på slutten , viktigste er å fikse utsende og fjerne rust akk nå.

Har skudd av panelen for å koble til elektrisk.. Nå har jeg koblet til alt .. Bortsett fra inne/tak lys, er alt av elektrisk utstyr ,er koblet via to sikringsbrett

Også har jeg bytta alle sikringer " blå/sorte/røde og gule / var noe farger igjen , men får skjekke det en annen dag , men alt funket av elektrisk i bilen , er er fornøyd nå !

Har jobbet litt mer med rustfjerningen på baksiden av bilen, litt gjenstår. Tok også å pusset vekk rust på panseren, der man fester den, så slipper jeg at rusten smitter over med tiden.

Rev også tannstag av bilen . Enten så vurderer jeg å fikse den eller bare vente til pappa får det inn ;)

men vi ser bare hva som skjer fremover, Det er jo best med ny ? siden skal bygge bilen ordentlig og ikke noe jallamekk.. har ikke tenkt å raukjøre bilen heller siden den har gått så lite og drit god motor i den , men lit for liten.

men holder det , siden er førstebil..

Skrudde av motortoppen , Det er en topp til hver sylinder , topp 2 og 6 er litt dårlig. så pakninger var også litt dårlig , men da får jeg fikse det på slutten , viktigste er å fikse utsende og fjerne rust akk nå.

Har skudd av panelen for å koble til elektrisk.. Nå har jeg koblet til alt .. Bortsett fra inne/tak lys, er alt av elektrisk utstyr ,er koblet via to sikringsbrett

Også har jeg bytta alle sikringer " blå/sorte/røde og gule / var noe farger igjen , men får skjekke det en annen dag , men alt funket av elektrisk i bilen , er er fornøyd nå !

839i6s98mm5331pnse1s.jpg

wiuf97wk8ytnw3f3p00x.jpg

8c8acgh9n88q8ropge26.jpg

3lk58shtap9bhw2y3fp3.jpg

vureu9akcz14iynkm62z.jpg

663a4e8fix132vu3ym0x.jpg

omt5pzqwdbf7f87vmb1y.jpg

cy850may0koh8dacqbmn.jpg

2qbj5ivw39dghhjjj6ky.jpg

03e0gt3ghby88xifcug5.jpg

Skrevet

Gratulerer med bil og nytt prosjekt! :) Så ut som et greit utgangspunkt ihvertfall! bare å jobbe nå fremover så blir det bil vettu!

Følger med her!

Skrevet
Gratulerer med bil og nytt prosjekt! :) Så ut som et greit utgangspunkt ihvertfall! bare å jobbe nå fremover så blir det bil vettu!

Følger med her!

Tusentakk :)

det skal jeg vet du , godt at noen gadd å kommentere/ Å følge med. Det hjelper å fortsette ! tusssentakk :)

Skrevet

kjøpt nye deler / demontert

halla , fikk skrudd på bilen idag og det jeg har gjort er å demontert ting som

-Forfanger

-Lykter

-Baklykter

-Setter

-Panser

-Baklukk

Og koblet til resten av elektrisk..Nå skal jeg begynne med karosserarbeid.

er litt rust på forskjerm ( høyre ) og på bakklukk.

panser må pusses og lakkeres sort det skal gjøres etter alt av deler blir pusset siden skal lakkere alt med en gang.

Men fikk ikke gjort noe ant enn å bare demontere var morro det , fikk lært mye osv.

men blir vel litt stress å sette på ?

men da blir det m5 interiør , uff gleder meg :)

lmzs7c2014blv153ew6j.jpg

27j63dpy6r1sfspeu0r1.jpg

adkacsc9a0hynfia5ube.jpg

ltdtm8gdhs1rv69r86c0.jpg

xymkc6mtj2s87pc6qwej.jpg

czm7imcia54vlgp78fse.jpg

faga5bhr0q1hp5xsqc1c.jpg

pol1jovjmtkwk757z9o9.jpg

9iqcnfk5r62qcl39mwvj.jpg

99vdk4apj8a14bhr5vtn.jpg

01i87lkeb3giowwklipz.jpg

kvnrs3i5wlvbs9ya4ma9.jpg

7hg9gveif329aoyqf5ji.jpg

7euzlfc9r5s82rvlesaq.jpg

9bfdqtfweovxy8lajdi0.jpg

Det jeg har kjøpt .

Nå fikk pappa bestilt ett effektanlegg til meg og senkesett.. Gleder meg sykt til delene kommer siden de er bestilt fra butikken hans i latvia :)

Effektanlegg :

ie3nufptohyxu531nyfd.jpg

senkesett :

1182ehjs0togsot2jcze.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...