ruslanumaev Skrevet Juni 22, 2012 Skrevet Juni 22, 2012 Ruslan`s e39 prosjekt Da var min tredje bimmer skrubil innkjøpt og kjørt vel til verksted.Dette er mitt første bilprosjekt. Er bare 17 år så har ikke sååå gopeiling på biler / eller mekk .. ( kun moped ) Er veldig fornøyd, er litt plukk på den men får dra opp armene og mekke litt. Bilen er ikke eu-godkjent Men det første er å få skilter på den og etter det bygge den om til m5. Historie : Var ganske lei av mopeder siden har hatt over 10 av de. Og har hatt prosjekter på Mopedportalen.. så ja blei lei av det så fikk jeg lyst å prøve noe nytt. Skulle egentlig kjøpe meg Mercedes e124! meen begynte å like bmw osv så spurte æ pappa om han har lyst å kjøpe bil til meg " svaret var ja " siden ville lære noe å skru på " men da leitet jeg etter en bil på finn.no over 2 uker så dukket det opp en e39 , ringte han som selgte bilen og spurte om vi kunne komme og se på bilen. Dager etter kjørte vi og så på bilen , bilen så veldig grei ut og den sviver fint fikk pruta han fra 20 000 kr til 14k , da var bilen i boks Litt uvant med denne sia " bimmers " siden er vant til mopedportalen. Så det kan være at æ feiler med noe .. Så det er bare å siifra om jeg feilet elns så kan vi ordne det Gjort ( G ) Ikke gjort ( x ) Er billig kjøpt bil ( 14 000 kr ) så er et par feil med den: 1)Bakstilling ( x ) 2)Forstilling ( x ) 3)ledd ( x ) 4)nær lys ( x ) 5)rør /slange ( x ) 1 : Alt av deler osv får jeg gratis siden pappa har bil butikk i Latvia og der selger de alt av deler /tuning/motor deler til alle biler , eu kontroll får jeg også gratis og masse mer.. Siden pappa eier bilfirma / bilverksted. Utsende setup : Fjerne rust ( x ) Lakkere panser / sort / ( x ) Lakkere bakluka / sort / ( x ) Kjøpe angel`s lys ( x ) Kjøpe M5 for fanger ( x ) kjøpe M5 bakfanger ( x ) hive på senkesett ( x ) trekke om interiør med svart skin / M3 sportsetter / ( x ) M3 side speil ( runde ) ( x ) skaffe effektanlegg / endestykker med 4 utgang / ( x ) 19 toms felger ( vet ikke åssen enda ) ( x ) og masse mer , kommer ikke på akk nå. Motor Setup : ( bytte ut slittdeler og hive på noe som gir ber effekt ) Sportsfilter ( x ) blåeslanger ( x ) nye stempler ( x ) ny kjede/belte / vet ikke helt hva det heter ) ( x ) og noe mer , kommer ikke på akk nå . Men mer info kommer senere FORRESTEN ÅSSEN LEGGER MAN TIL UPDATE MED BILDER OSV ? I KOMMENTAR FELTS ?
ruslanumaev Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 FORRESTEN ÅSSEN LEGGER MAN TIL UPDATE MED BILDER OSV ? I KOMMENTAR FELTS ?
bmw530i Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 hvis du skal bygge om en E39 til E39 M5 så lurer jeg veldig på hvorfor du skal piffe opp orginal motoren med div div. koster mer enn det smaker å piffe opp en M52 / M54 ant enn om du bygger turbo bygg. og power filter hjelper deg heller ikke stort mye. bare et tips .! -Petter
ruslanumaev Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 hvis du skal bygge om en E39 til E39 M5 så lurer jeg veldig på hvorfor du skal piffe opp orginal motoren med div div. koster mer enn det smaker å piffe opp en M52 / M54 ant enn om du bygger turbo bygg. og power filter hjelper deg heller ikke stort mye. bare et tips .! -Petter åå, nei mente ikke sånn , skal bare bytte ut slit deler på motoren.. og ha filter til effektanlegg osv skal ikke gjør noe ant.. men takk , Petter
bmw530i Skrevet Juni 23, 2012 Skrevet Juni 23, 2012 anbefaler deg som jeg sa tidligere å gå for scorpion eller simons mtp eksos
ruslanumaev Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 anbefaler deg som jeg sa tidligere å gå for scorpion eller simons mtp eksos Det skal jeg
ruslanumaev Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 Og trenger litt hjelp skjekk facen din , Petter ^^
ruslanumaev Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Har jobbet litt mer med rustfjerningen på baksiden av bilen, litt gjenstår. Tok også å pusset vekk rust på panseren, der man fester den, så slipper jeg at rusten smitter over med tiden. Rev også tannstag av bilen . Enten så vurderer jeg å fikse den eller bare vente til pappa får det inn men vi ser bare hva som skjer fremover, Det er jo best med ny ? siden skal bygge bilen ordentlig og ikke noe jallamekk.. har ikke tenkt å raukjøre bilen heller siden den har gått så lite og drit god motor i den , men lit for liten. men holder det , siden er førstebil.. Skrudde av motortoppen , Det er en topp til hver sylinder , topp 2 og 6 er litt dårlig. så pakninger var også litt dårlig , men da får jeg fikse det på slutten , viktigste er å fikse utsende og fjerne rust akk nå. Har skudd av panelen for å koble til elektrisk.. Nå har jeg koblet til alt .. Bortsett fra inne/tak lys, er alt av elektrisk utstyr ,er koblet via to sikringsbrett Også har jeg bytta alle sikringer " blå/sorte/røde og gule / var noe farger igjen , men får skjekke det en annen dag , men alt funket av elektrisk i bilen , er er fornøyd nå ! Har jobbet litt mer med rustfjerningen på baksiden av bilen, litt gjenstår. Tok også å pusset vekk rust på panseren, der man fester den, så slipper jeg at rusten smitter over med tiden. Rev også tannstag av bilen . Enten så vurderer jeg å fikse den eller bare vente til pappa får det inn men vi ser bare hva som skjer fremover, Det er jo best med ny ? siden skal bygge bilen ordentlig og ikke noe jallamekk.. har ikke tenkt å raukjøre bilen heller siden den har gått så lite og drit god motor i den , men lit for liten. men holder det , siden er førstebil.. Skrudde av motortoppen , Det er en topp til hver sylinder , topp 2 og 6 er litt dårlig. så pakninger var også litt dårlig , men da får jeg fikse det på slutten , viktigste er å fikse utsende og fjerne rust akk nå. Har skudd av panelen for å koble til elektrisk.. Nå har jeg koblet til alt .. Bortsett fra inne/tak lys, er alt av elektrisk utstyr ,er koblet via to sikringsbrett Også har jeg bytta alle sikringer " blå/sorte/røde og gule / var noe farger igjen , men får skjekke det en annen dag , men alt funket av elektrisk i bilen , er er fornøyd nå !
Kimmey Skrevet Juni 26, 2012 Skrevet Juni 26, 2012 Gratulerer med bil og nytt prosjekt! Så ut som et greit utgangspunkt ihvertfall! bare å jobbe nå fremover så blir det bil vettu! Følger med her!
ruslanumaev Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Jeg skal følge med Lykke til! godt at noen følger med vertfall , tusentakk
ruslanumaev Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 Gratulerer med bil og nytt prosjekt! Så ut som et greit utgangspunkt ihvertfall! bare å jobbe nå fremover så blir det bil vettu!Følger med her! Tusentakk det skal jeg vet du , godt at noen gadd å kommentere/ Å følge med. Det hjelper å fortsette ! tusssentakk
ruslanumaev Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Skrevet Juni 30, 2012 kjøpt nye deler / demontert halla , fikk skrudd på bilen idag og det jeg har gjort er å demontert ting som -Forfanger -Lykter -Baklykter -Setter -Panser -Baklukk Og koblet til resten av elektrisk..Nå skal jeg begynne med karosserarbeid. er litt rust på forskjerm ( høyre ) og på bakklukk. panser må pusses og lakkeres sort det skal gjøres etter alt av deler blir pusset siden skal lakkere alt med en gang. Men fikk ikke gjort noe ant enn å bare demontere var morro det , fikk lært mye osv. men blir vel litt stress å sette på ? men da blir det m5 interiør , uff gleder meg Det jeg har kjøpt . Nå fikk pappa bestilt ett effektanlegg til meg og senkesett.. Gleder meg sykt til delene kommer siden de er bestilt fra butikken hans i latvia Effektanlegg : senkesett :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå